tisdag, oktober 18, 2005

Skitdoften kom från muffen

Under en lång tid har vårat mindre badrum bjudit på en vämjelig doft när man träder in därpå mornarna. Oavsett om man haft något i magen eller inte tidigt på morgonen så har man börjat hulka av avloppsdoften.
Felsökandet har pågått en tid, varifrån kommer stanken?
Golvbrunnen har rensats så att den glänser starkare än gåbortservisen, och hinkar med vatten hällts i wc:n för att få bort eventuella proppar, men förgäves.
Av en händelse så kom jag att kika på muffen till avloppet där toastolen går ner i golvet, där hade det uppstått en glipa-fråga mig inte hur. Tog på de snyggaste plasthandskar jag hade hemma och tryckte den på plats.
Denna morgon doftade det som en sommaräng i vårt badrum.
Det känns som om livet börjar nu.
Inga fler mornar där magen vänder sig ut & in bara för att man går in i badrummet.
Länge leve muffen.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jaha, det var ju inga kuliga inlägg direkt. Nu är jag övertygad om att jag inte ska lägga om min blogg från min domän till "Blogger"!

Men till saken;
Den rubriken var riktigt tveksam!
Du är så fyndig ...

18 oktober, 2005 13:22  
Blogger Rex said...

Tvärtom tycker jag att dessa "spaminlägg" förgyller min blogg, hur skulle jag annars få reda på att "Black dating" fanns?:-)
Dessutom skriver de ju att de läst min bloigg och gillar den väldigt mycket :-)

18 oktober, 2005 13:36  
Anonymous Anonym said...

Rex...nu får du ta och kamma dig: det där var ju riktigt läsvärt!
Och under ett kort ögonblick fanns där till och med en viss förväntan över vad som var orsaken till den "friska" doften...

Samuel

18 oktober, 2005 14:31  

Skicka en kommentar

<< Home