torsdag, oktober 13, 2005

Flytt

Frukostbordet:
Far:-Vi ska flytta snart far har bytt jobb.
Barnen:-Nej far inte nu igen, vi har ju precis flyttat.
Far:-Det nya jobbet ligger på den röda linjen, vi bor ju vid den gröna som ni vet.
Barnen:-Men far kan väl byta linje vid slussen som alla andra?
Far:-Nej det är otänkbart,har jag fått en sittplats så släpper jag den inte. Då byter jag hellre bostad än att stå på t-banan på morgonen.
Barnen:-När vi blir stora ska vi aldrig jobba.
Far:-Det måste ni för att ha råd att ge era barn lika god mat som ni får, vill ni inte ha mera uppstekt gröt kan far ta det ni har lämnat på tallrikarna?

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

För en gångs skull, Rex, så fattar ja inte vitsen med det du skrivit ... Har det här med någon påtvingad flytt att göra, eller att folk vill sitta på t-banan eller att ni är fattiga och bara äter gröt eller? Jag hajjar inte ...

13 oktober, 2005 18:59  
Blogger Rex said...

Ja du, en ärlig fråga kräver ett ärligt svar: Jag vet inte?
Flytta ska jag ju inte göra, fast det vore ju kanske bästa lösningen nu eftersom jag aldrig blir klart med rummet som ska göras iordning :-)
Den var nog lite fiktiv i största allmänhet.

13 oktober, 2005 21:05  
Blogger Drysen said...

Jag fattar den :)

13 oktober, 2005 21:26  
Anonymous Anonym said...

Men då tycker jag att drysen ska förklara den för mig. Jag vill hemskt gärna förstå!!!

13 oktober, 2005 23:26  
Blogger Drysen said...

Hm...vet inte riktigt hur jag ska förklara. Det är väl nån slags ironi, på nåt vis med att dom måste flytta pga linjerna. eller nåt. Nu fattar jag inte ens vad jag själv pratar om.

14 oktober, 2005 20:51  
Anonymous Anonym said...

Nä! Just det! Jag visste väl det. Det är nog ingen som fattar ....

14 oktober, 2005 22:21  
Blogger Rex said...

Jag stod vid tbanan och bytte linje och tyckte att detta är väl döden att behöva byta linje & kanske riskera att få sin sittplats utbytt mot en ståplats.
Så mitt inlägg bottnar väl där, försökte bara skriva på ett annorlunda sätt.

16 oktober, 2005 04:08  

Skicka en kommentar

<< Home