onsdag, oktober 12, 2005

Hemligt polisvapen

På väg hem igår kväll med bilen, jag lyssnade på bra musik och tyckte det flöt på bra i min fil då jag plötsligt uppfattade ett blinkande blåljus i den inre backspegeln.
Snabbt hann jag undra om jag kört för fort, skulle jag låtsas som ingenting eller snabbt köra in till kanten slänga mig på marken och ta skydd?
När jag tittade till igen i backspegeln så var det ingen där?! Pustade ut bara för att efter ett antal hundra meter ånyo se ett blåljus i inre backspegeln, tittade snabbt upp men det var ingen där.
Drog mig till minnes en Bond-rulle jag sett där 007 hade en "osynlighetssköld" till bilen, kunde det kanske vara så att den svenska polisen höll på att testa något liknande?
Nästa gång det blinkade till såg jag vad det var:
Mitt bluetoothheadset till mobilen blinkade blått med jämna mellanrum.
Vad händer nu om det är "riktiga" blåljus nästa gång?

8 Comments:

Blogger Unknown said...

Ni killar är så ovana vid tekniska prylar. Hå hå ja ja.

12 oktober, 2005 22:15  
Blogger Rex said...

Tvärtom jag är omgiven av dem.
Jag kanske sett för många polisfilmer
:-)

12 oktober, 2005 22:29  
Blogger Unknown said...

Just, glömde att ni har era tekniska prylar för att leka, medan vi superseriösa damer skaffar prylar som förenklar vår tillvaro. Vi spiller ingen tid på roligheter vi inte. Nä då. Vi har fullt upp med att ladda mobilen, iPoden, iBooken, kameran och headsetet.

13 oktober, 2005 11:50  
Blogger Rex said...

Du måste komma ihåg att prylar skaffar man för att skaffa behov.
Jag skulle inte klara mig utan min handdator med inbyggd mobiltelefon en millisekund.
För övrigt är min sambo kvinna och hon laddar aldrig mobilen :-)

13 oktober, 2005 12:48  
Blogger Unknown said...

Herregud! Om man inte laddar mobilen kan man ju inte prata med folk när man är ute och kör kan man ju inte skriva sms kan man ju inte ta emot sms kan man ju inte synka mobilen med datorns kalender och adressbok och hur ska man då kunna göra nåt överhuvudtaget?

Du måste nog tala allvar med din sambo! Hur ska hon t.ex. kunna smsa en inköpslista till dig om mobilen inte är laddad? Hur ska DU kunna smsa gulliga meddelanden till henne om mobilen är död? Då måste du ju smsa till någon annan som får LÄSA upp dem för henne, och hur pinsamt kan inte det bli?

13 oktober, 2005 16:28  
Blogger Rex said...

Vaddå smsa inköpslista? Hon är kvinna hon fixar det!
:-)

14 oktober, 2005 03:03  
Blogger Unknown said...

Du menar att det är HON som handlar? Vad gör du då? Bloggar?

19 oktober, 2005 18:43  
Anonymous Anonym said...

Å jag kände en gång en kille som var rätt påpuffad. En kväll upptäckte han att han var förföljd. Ljuset från bilen bakom följde honom vart han än åkte. Han svettades ymnigt och kände även av ett medelmåttigt/starkt illamående om jag inte minns fel. Han tillbringade tre goda timmar med att försöka köra ifrån bilen innan han slutligen lyckades med konststycket att placera lilla bilen på ett oljefat. Skickligt må jag säga. När bilen sen stod helt stilla och ljusen fortfarande följde efter honom så upptäckte han att det var nummerskyltsbelysningen. Som sagt var.... rätt påpuffad.

Kul blogg förresten!

08 november, 2005 01:30  

Skicka en kommentar

<< Home