tisdag, oktober 11, 2005

Roterande stolar

Vi har skinnstolar i köket. För att inte bara de stolar vi sitter på dagligen ska bli rätt patinerade brukar vi byta plats med dem runt bordet.
Det betyder att stol a byter plats med e, och stol b byter plats med d första veckan i månaden.
Sedan tar stol c stol e:s plats.
Nu har jag räknat ut att på julafton kommer jag att sitta på stol b, min son på stol d, och min sambo kanske sitter på stol f eller c.
Det sistnämnda beror på vart julskinkan hamnar.
Om vi ska ha julskinka det vill säga, de sista jularna har vi fått en hel del över.
Och trots att vi erbjudit våra släktingar och vänner att köpa vår julskinka extremt billigt efter jul så har intresset varit svalt.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Keep them rotating! Vad vore livet utan lite abc-träning?

11 oktober, 2005 19:14  
Anonymous Anonym said...

Hur går det med tapeterna? Mycket jobb? Klart nu? Själv har jag nog med att titta på mina där dom sitter - uppåt väggen.

11 oktober, 2005 20:22  
Anonymous Anonym said...

Flyttar ni åt höger eller vänster? Av någon outgrundlig anledning fick ditt inlägg mig att tänka på några assemblerprogram jag jobbade med någon gång på tidiga stenåldern.
Ifall jag minns rätt så motsvarade instruktionen ROL (Rotatate left) - Alla stolar flyttas ett steg åt vänster.
ROR (Rotate right) - Alla stolar flyttas ett steg åt höger.
SHL (Shift left) - Stolen längste till vänster kastas och alla andra stolar flyttas ett steg åt vänster.
SHR (Shift right) - Stolen längst till höger kastas och alla andra flyttas ett steg åt höger.

En annan variant kunde vara att slå tärning för att se var man ska sätta sig ...

12 oktober, 2005 21:52  
Blogger Rex said...

De är för dyra att slängas :-)
Annars var det ett bra tips.

12 oktober, 2005 22:28  
Anonymous Anonym said...

Tips för överbliven julskinka: Riv den och gör hemmagjord pizza.

25 oktober, 2005 10:06  

Skicka en kommentar

<< Home