måndag, oktober 03, 2005

Ta Peter

Mycket arbete för att spara arbete. Började slipa ner tapeterna för hand. För jobbigt. satte slippapper på en sliprondell på borrmaskinen, borrmaskinen säckade ihop den har varit en trogen trotjänare i snart 20 år, men tapeterna knäckte den.
Köpte en slipmaskin på Clas Ohlson med uttag för dammsugare, kopplade in den gamla dammsugaren (inte den nya) efter ett tag med slipdammet som sögs in i varje skrymsle på dammsugaren vart den glödhet och luktade bränt.
Har nu fått låna en proffsdammsugare av min far. Nu ska dessa f-bannade tapeter ner.

6 Comments:

Blogger Karolina Lassbo said...

Tack för trevliga inlägg i min blogg rex! Du är himla rolig! Kul att det går så bra för din blogg också! Du har stigit rejält ser jag på alla blogg-topplistor.

MVH Karro på Glamourbloggen

04 oktober, 2005 01:35  
Blogger Karolina Lassbo said...

...och det kommer upp "reklam" efter att man stängt ditt fönster. En websajt ihoplänkad med din bloggadress. Igår var det en spansk blog.

Du är för rolig du...

04 oktober, 2005 12:30  
Blogger Batbut said...

första besöket hos Dig, och det gav mersmak. Du verkar lyckas strula till det enkla här i livet, ungefär som jag gör ibland *S*

04 oktober, 2005 12:35  
Blogger Rex said...

Jag strular inte till något det är maskinerna som inte håller :-)

04 oktober, 2005 13:02  
Anonymous Anonym said...

Tapetsering... Det är därför man aldrig får inbjudan till vår omtalade reunion.

05 oktober, 2005 10:46  
Blogger Rex said...

Hm! Var inte du där??
;-)

05 oktober, 2005 11:03  

Skicka en kommentar

<< Home