onsdag, oktober 12, 2005

Lycklig?

Kanske jag började vänja mig vid min tråkiga blogg, kanske min kropp började acklimatisera sig till den tråkiga tillvaron & kanske var jag nära det som kallas lycklig när jag läste en krönika av Boris Benulic i Metro där han funderar kring vad lycka är.
Han skriver om Jan Myrdal som i sin ungdom besökte en psykoanalytiker och förklarade att han ville bli lycklig, varpå psykoanalytikern svarar den unge herr Myrdal:
"-Lycklig, Jan, lycklig? Du ska inte vara lycklig du ska arbeta."

Källa:Metro

3 Comments:

Blogger Maria said...

Läste också kolumnen imorse, den var tänkvärd. Min lycka skulle i alla fall vara gjord om jag fick tag på "Angelina Angeleyes". Jag gick in på din 80-talslänk och där har ju ALLA den låten som favorit, och jag bara måste höra den för jag har faktiskt glömt. Kan du inte lägga ut den eller nåt? Eller ska jag arbeta istället?

12 oktober, 2005 22:09  
Blogger Rex said...

Jag känner mig grymt smickrad. Kanske kan maila en mp3 eller nåt??

12 oktober, 2005 22:14  
Anonymous Anonym said...

Nu har jag läst din oerhört trista, tråkiga blogg från dag 1. Det säger en del om mitt egna liv va?
Äh va fan, du är en stjärna Rex, det säger jag bara. Jag ska t o m skaffa en egen blogg nu, inspirerad av dig. Jag skulle ju kunna fylla den med betraktelser över det jag läser i din?
// din trista. tråkiga fan.Dessutom är jag äldre än dig. det suger mest av allt.

13 oktober, 2005 00:12  

Skicka en kommentar

<< Home