fredag, maj 12, 2006

Osmart Optiker

När jag besökte min favoritoptiker härförledens sa han att jag måste testa de nya linserna som kommit av silikon totalt nytt och hur jättebra som helst. Jag såg framför mig hur mina ögon skulle bli större & fastare, men av det har jag inte märkt någe. Tror förvisso inte att han är alltför smart för när jag kom hem för att sätta på linserna så stod det "H" på hälften av förpackningarna, på de andra stod det ingenting. Jag är ju inte helt lost så det är klart jag fattar att de "H"-märkta ska vara, i högerögat. Men var ska den andra hälften vara??? Nej han är inte så smart helt klart.

8 Comments:

Blogger zanza67 said...

...silikon i linserna gör att ögonen blir tätare...dvs som på ex björn borg...;)

12 maj, 2006 09:52  
Blogger Pia-Pralin said...

Man kan väl ha silikon lite varstans på kroppen... :-)

12 maj, 2006 20:53  
Blogger A said...

Kan det vara resrvlinser du fått?? Det som är oroväckande är ju att du bara kommer få ett större och fastare öga - kommer inte det se lite märkligt ut? ;)

13 maj, 2006 12:51  
Blogger Drysen said...

Din optiker kanske ser dåligt? :)

14 maj, 2006 20:26  
Anonymous Anonym said...

Prova sätta den på tungan, då kansk ealla smaker kommer framträda bättre...?!

15 maj, 2006 12:35  
Blogger Neggot said...

Kan det inte vara så att "H" står för just hälften, det skulle förklara varför det stod på hälften av förpackningarna.

15 maj, 2006 14:43  
Anonymous Anonym said...

JAg blir tokig. Vilket mysterium! Står det inte "R" på de andra linserna? Då skulle ju "H" stå för "hälften" och "R" för "resten", som då skulle vara för vänsterögat. Nädu. Han verkar inte vara alls smart, den där optikern. Har du kontaktat honom i ärendet?

/ sthlm

16 maj, 2006 11:40  
Blogger Cliff Hanger said...

Trodde du verkligen att dina ögon skulle bli större???

19 maj, 2006 14:41  

Skicka en kommentar

<< Home