onsdag, maj 03, 2006

Läppstiftsmärken

Kaffekoppar som är dåligt diskade på kontoret är vedervärdigt. När man drar med fingret längs kanten känner man hur dåligt diskade en del koppar är. Stod häromdagen och kände noga efter en kopp som uppfylllde mina krav på bruklig kaffemugg då en kollega kikar in i köket. Känner mig ertappad så jag säger lite urskuldande att jag letar efter läppstiftsmärken.
Han lämnar mig med en märklig blick, det är då det slår mig, det jobbar ju inga kvinnor på mitt kontor.

10 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är då man skulle bli rädd OM man hittar läppsticksmärken på muggarna.

03 maj, 2006 10:41  
Blogger zanza67 said...

samla inte ihop till möte o försök förklara bara...då blir det ännu värre...å andra sidan så tycker jag inte du skall skämmas för att du kontrollerar så att du inte har lämnat läppstiftmärken efter dig...:)

03 maj, 2006 15:22  
Blogger Elin i Björken said...

Kan inte killar ha läppstift?

03 maj, 2006 20:23  
Blogger Unknown said...

Jo jo, samla genast ihop till ett möte där du försöker förklara! Och rapportera sen hur det gick! :-)

03 maj, 2006 21:07  
Blogger A said...

Om det är läppstift kvar så är det inte så konstigt... du har väl sett all bra reklam om kyssäkta läppstift - sitter som berg, inget lite vatten och diskmedel kan ta bort! ;)

03 maj, 2006 21:44  
Anonymous Anonym said...

Läppstiftmonstret! Som min 3-åriga dotter sa då hon såg Gladiatorerna på tv...

04 maj, 2006 00:02  
Blogger Frk Fleggman said...

Någon KAN ju ta dit damer nattetid och bjuda dom på kaffe... damer med läpptift. Eller?

04 maj, 2006 15:02  
Anonymous Anonym said...

Instämmer inte alls med zanza67. jag tycker ABSOLUT du ska kalla till ett stormöte! Sen bloggar du naturligtvis om mötet! Eller hur?

04 maj, 2006 16:49  
Blogger Maria said...

Låter bara som om du är van vid att hitta läppstift på muggar...?

04 maj, 2006 23:29  
Anonymous Anonym said...

Om det gick att förflytta sig hastigt & lustigt skulle jag gärna komma o diska edra grisiga koppar o muggar o fat o vad det nu kan vara. Är en j-l på att hålla rent i kafferum, har STOR erfarenhet av "disk-ho-tek" tack vare alla snuttjobb jag haft (då hamnar man av nån konstig anledning i kök el kokvrå av nåt slag!) :-)

05 maj, 2006 10:19  

Skicka en kommentar

<< Home