torsdag, maj 04, 2006

Ett ligg för en gig

Rubriken var endast för att fånga intresset för detta tråkiga inlägg. För många år sedan betalade jag 17 000:- för en hårddisk på 1,7 Gb till min Atari Falcon med hårddiskinspelning. Några år senare köpte jag en PC med över 4 Gb;s hårddisk, förstod inte hur jag någonsin skulle kunna fylla den, men det gick. Så även med min 14 Gb & min 2x80 Gb: hårddisk. Nu sitter jag här med 2x250 Gb och tänker att dessa hårddiskar kommer jag aldrig att fylla. Fan trot.

8 Comments:

Blogger Unknown said...

Eh, vår första Mac Plus köpte vi med extern diskettenhet så att vi kunde hantera ytterligare 800K i datorn. 800K. Tänk så otroligt smarta vi kände oss då och hur oändligt lagringsutrymmet verkade. Sen kom ju de här gigantiska HD-disketterna som rymde 1,4MB. Hissnande mycket plats.

:-)

(Smart rubriksättning, höjer säker besökssiffrorna rejält!)

05 maj, 2006 12:13  
Blogger Elin i Björken said...

Jag minns också min första MAC. Den körde jag utan hårddisk helt och hållet utan hade istället en diskett med både word och utrymme att spara dokument med. Sedan köpte jag en hårddisk med 20 mb för jag ville ha största hårddisken i stan, typ. Ha ha ha!

Man kan tro att man levde för 200 år sedan, men det var för bara 20 år.

05 maj, 2006 19:31  
Blogger zanza67 said...

vid 120 gb har jag otroligt nog bestämt mig för att det får va nog...bara dvd-bränning o usb-hårddisk att spara på som gäller framöver...åtminstone för iår...

åsa: hehe vilka tider...

05 maj, 2006 20:38  
Blogger Maria said...

Hittade en intressant sak att kommentera i detta inlägg. Heter det inte "ett gig"?
/lingvisten :)

07 maj, 2006 18:41  
Blogger deeped said...

Well. Jag minns när en mb kostade tio spänn...
Själv började jag göra musik på en Atari 1040STF. Enbart disketter vilket innebar att jag aldrig kunde göra låtar längre än tre minuter...

08 maj, 2006 15:42  
Blogger deeped said...

Nej lingvisten - eftersom hårddiskutrymme är en manlig sak :)

08 maj, 2006 15:43  
Blogger Rexxie said...

Hahaha, 2*250 !!!

Själv har jag 2,7 Tb hemma....

08 maj, 2006 15:58  
Blogger deeped said...

"ett gig" är något helt annat - det är en spelning med rockbandet.

09 maj, 2006 09:23  

Skicka en kommentar

<< Home