torsdag, april 27, 2006

Ickeläsare: Betala

Läste idag om en populär kvinnlig bloggare att hon börjat ta betalt för att läsa hennes blogg. Bra idé tänkte jag, men insåg att med min besöksstatstik skulle inte intäkterna ens täcka kostnaden för min bredbandsuppkoppling.
Så jag gör tvärtom, de som läser min blogg behöver inte betala, de som inte läser min blogg måste betala. Så till dig som läser detta, grattis du behöver inte betala.
Hur jag ska lösa detta rent administrativt vet jag ännu inte.

22 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tack ska du ha! Passar mig alldeles utmärkt ju! :-)

27 april, 2006 13:23  
Blogger Unknown said...

Puh & Pust! Jag slipper betala!

(Hm, är det där med betalningen en nödplan om inte Nuder nappar på din förra idé?)

27 april, 2006 14:24  
Blogger Unknown said...

Helene: suverän idé!

27 april, 2006 18:17  
Blogger Cliff Hanger said...

Tacksomfan! Vem är den där bloggaren som ville ta betalt av foll som läser hennes blogg?

27 april, 2006 19:08  
Blogger Rex said...

Jag undviker ju av princip att hänga ut folk. Men hon jobbar på Expressen och har ett skuggigt efternamn ;-)

27 april, 2006 19:26  
Blogger Drysen said...

Smart ide!! :D För det måste finnas minst 5 miljader personer ute i världen som inte läser din blogg, alltså om du tar 5 kr betalt utav alla som inte läser din blogg per dag så på en dag tjänar du: 25 miljader kronor. På 7 dagar kommer du tjäna 175 miljader kronor. Och på ett helt år kommer du tjäna 9,1 BILJONER KRONOR!!! VILKA SUMMOR!! :D

27 april, 2006 19:51  
Blogger A said...

Vad sägs om att dom som läser din blogg får betalt?! Skulle det gå att ordna rent administrativt kanske? ;)

27 april, 2006 20:40  
Blogger zanza67 said...

...började läsa din blogg i januari ngn gång så vill naturligtvis göra rätt för mig för tiden från april 2005 då jag inte läst...e det ok om jag kommer förbi med AJAX TRIPLE ACTION o putsar edra fönster...i andra fall skänker jag pengarna till de förskrämda rädda barnen...

27 april, 2006 21:03  
Anonymous Anonym said...

Kan man göra en avbetalningsplan?

27 april, 2006 22:23  
Blogger Rex said...

Åsa: Det är ingen nödplan det är ett komplement.
Helene: Bra idé
Drysen: Det märks att du studerar ;-)
Annelie: Det är helt omöjligt att administrera en sådan grej så tyvärr det funkar inte ;-)
Zanza: Är Ajax bättre än Cillit Bang?
Jenny: Avbetalningsplan på ingenting?? Du läser väl min blogg? ;-)

28 april, 2006 01:14  
Blogger Unknown said...

Om det här ska bli succé så gäller det att så få som möjligt läser din blogg. Borde jag kanske maskera länken till din blogg som jag har på min blogg? Eller i alla fall skriva ett tillägg ”VARNING! Klicka INTE på länken!”

28 april, 2006 07:59  
Blogger Unknown said...

Hm... du skulle kunna starta Universums Roligaste Blogg som bara är tillgänglig för dem som betalar 5 kr/titt. Och så när man betalt och äntligen får se sidan, står du där och säger:
–Det roligaste jag vet är att ni är så många som betalar för att kolla på min blogg! Tack ska ni ha. Nu skrattar jag hela vägen till bankan. Och jag har LÅNGT till banken! Fatta hur roligt det här är då: roligast i universum faktiskt!

28 april, 2006 08:02  
Blogger Pia-Pralin said...

Det vore lite coolt! En röst som säger..Det här besöket kostar 10:- och debiteras din telefonräkning!! :-)

28 april, 2006 09:45  
Blogger mormor said...

Skönt att veta att det bästa i livet är fortfarande fritt.

28 april, 2006 12:53  
Anonymous Anonym said...

Vilken tur jag har som hittade din blogg just nu!!
Jag gillar gratis!

29 april, 2006 20:31  
Blogger Elin i Björken said...

Men låt säga att någon läsare har så mycket pengar att denne inte vet vad den ska göra av sina pengar... är det tillåtet då att göra en insättning till dig trots att man är en besökare? Hur flexiblet är ditt system?

OBS! Denna läsare är ICKE jag.

30 april, 2006 09:00  
Anonymous Anonym said...

JA, tur för mig med! En utgift mindre, sånt är alltid uppskattat. Plus att allt som är gratis är bäst!
Skicka inga räkningar till mig, alltså!

/sthlm

30 april, 2006 10:51  
Anonymous Anonym said...

Hittade hit i sista stund, ser jag. ;)
Och jag looovar att komma tillbaka. *s*

30 april, 2006 13:58  
Anonymous Anonym said...

Förresten, så mkt som jag läser här, borde jag få betalt!

/ sthlm

30 april, 2006 21:51  
Anonymous Anonym said...

asså...jag vill ju gärna ha betalt för att läsa din blogg...please;) //ia

01 maj, 2006 01:59  
Blogger Unknown said...

Ja just, vi som hänger här heeeeeeeeela tiden, borde få ta emot inbetalningarna. Ni som INTE läser Universums Tråkigaste Blogg var vänliga sätt in en femma dirket på mitt konto: 111 222 333

(Du tycker väl inte att jag är för framfusig nu eller? Jag tycker bara att man måste smida medan järnet är varmt liksom)

01 maj, 2006 17:38  
Blogger Maria said...

Ville bara ha fört till protokollet att jag har läst det här! Och jag kan tipsa om en massa människor som inte läser din blogg :)

01 maj, 2006 21:26  

Skicka en kommentar

<< Home