onsdag, april 26, 2006

Till Per Nuder:

Hej Per, eller ska jag kalla dig Herr Nuder? Jag har förstått att du slitit hårt med budgeten och ber om ursäkt att jag hör av mig så här sent. Men jag har en lösning som jag tänkte ge dig som ett förslag hur vi ska få bukt med statens finanser.
Detta gör jag för Sveriges skull inte för mitt eget höga nöjes skull.
Min plan är enkel:
Ge mig makabert mycket pengar, eftersom jag gillar när pengar rullar får vi igång restaurangnäringen, teknikföretagen, PC-tillverkarna, bostadsmarknaden, godistillverkarna, filmuthyrare m fl. På det viset blir det som ringar på vattnet eftersom alla anställda inom dessa näringsgrenar får mer pengar och kan i sin tur öka konsumtionen och sysselsättningen i Sverige.
Vi ska inte spara oss in i framtiden vi ska handla oss in i framtiden.
Dock är det viktigt att du inte beviljar mig ett lån, jag tror inte på att låna för att konsumera utan ge mig bara pengarna. Ring mig så får du kontonumret.
PS. Själva tipset jag ger dig är gratis. DS

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Bra funderingar! Huvudet på spiken!

26 april, 2006 14:31  
Blogger Unknown said...

Oh så bra! Då kan du betala mig för att utföra en rad tester t.ex. av flygplan, hotell, restauranger, teatrar, inspelningsstudios, kajakäventyr, kläddesigners m.fl. Håller deras varor och tjänster verkligen måttet i Åsas hårda tester? Visst är du ruskigt nyfiken på det Rex? Visst skulle du gärna lägga ett par miljoner på att få sådana tester professionellt utförda?

:-)

26 april, 2006 20:01  
Blogger Rex said...

Hm! Åsa: Jag vet inte, du måste nog ha större ambitioner än ett par futtiga mille, kom igen vi ska ju få Sverige på fötter.
;-)

26 april, 2006 20:33  
Blogger zanza67 said...

tycker riksbanken kan trycka upp mer pengar till alla i sverige - finns bara fördelar med det...annars om man vill spara så kan man tanka i skövde (kostade bara 10,75 idag)...

26 april, 2006 21:21  
Blogger A said...

Jag skulle kunna vara med och dela lite på kakan om jag får!? Jag är nämligen superbra på att handla!!:)

26 april, 2006 22:09  
Blogger Unknown said...

Okej. Jag kan tipsa dig om massor av bra projekt att investera pengar i:
• Bostäder i nedlagda kalkbrott i grekisk-gotländsk stil. Tror det kan vara lämpligt med 10–20 hus + utrymmen för snickeri, måleri, keramik, växthus, festlokal och en pool.
• Villor i Kappelshamn med dubbel- resp trippelgarage för bilintresserade som vill bo nära Gotland Ring. (Om vi bara kan övertala kommunen att vi gräver ut en kanal från havet till villorna, så kan vi också erbjuda båtplats till varje villa.
• Fastigheten man köper in för att bygga villorna ovan har även en byggnad som lämpar sig för att bygga en gigantisk fotoateljé dit folk kan ta in stora grejor som de vill få fotograferade i studio, som bilar, hästar eller traktorer. (Med biltvätt och bilrekond bredvid)
• Hotell behövs också här i trakten – när Gotland Ring kommer igång så räcker inte nuvarande boende till!
• Färja mellan Kappelshamn och Bläse Kalkbruk, alltså tvärs över viken.
• Äventyrsbad i eller nära Kappelshamn.

Så där ja. Nu tror jag att vi behöver få loss en halv miljard. Och då har jag bara rört mig inom ett avstånd på max två mil från Kappelshamn!

Jag kan självklart nosa upp fler projekt!

27 april, 2006 08:25  
Blogger Unknown said...

Zanza67: som någon sa på radion häromdagen, ”Jag märker inte så mycket av prishöjningen på bensin, för jag tankar bara för en hundring varje gång”

27 april, 2006 08:27  

Skicka en kommentar

<< Home