torsdag, maj 11, 2006

Berättande statistik

Jag har noterat att kommentarerna minskar när det är soligt ute. Det kan bara betyda en sak. Det finns en hel del arbetsskygga människor därute som smiter ut och lapar sol istället för att jobba. Det betyder att de inte kan läsa bloggar och kommentera. Sedan har vi den kategorin som kämpar vidare för att få ihop till brödfödan. De lämnar aldrig sin plats vid datorn och kan således läsa bloggar och kommentera. De som lämnar kommentarer på min blogg är alltså hårt arbetande kämpar som aldrig sviker.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag jobbar. Ooooja.

11 maj, 2006 18:52  
Blogger Drysen said...

Har också märkt samma effekt, men jag är ju en hårtarbetande själ :)

11 maj, 2006 20:55  
Anonymous Anonym said...

Det här var värt att svara på...jag jobbar inte!!! Jag är i Göteborg och har semester, och roar mig på kvällarna med att läsa bloggar...

11 maj, 2006 22:53  
Blogger zoinken said...

Om arbetet är meningen typ ,måste solen ses som nåt socialstyrelsen inte rekomenderar i en seriös kariär som "svensson at work" :)

11 maj, 2006 23:02  
Blogger Unknown said...

Oj då. Jag har just slutat jobba för dagen - passar jag inte i din statistik då?

11 maj, 2006 23:04  
Blogger Rex said...

Nu inser jag att det faktiskt finns människor som läser bloggar & kommenterar på sin fritid. Min världsbild är rubbad.

12 maj, 2006 00:31  
Anonymous Anonym said...

Att kommentera eller inte... beror nog i mitt fall på om jag hittar nåt smart & kvicktänkt att säga... vill ju inte avslöja mitt låga iq varje gång! ;)

12 maj, 2006 10:11  
Blogger Pia-Pralin said...

oops vad känsligt ämne det här var... själv tycker jag att arbetet inte får inkräkta för mycket på bloggandet :-)

12 maj, 2006 20:55  
Anonymous Anonym said...

jag är både arbetsskygg och smygläser bloggar hela dagarna.

*rättar till din världsbild*

//ia

13 maj, 2006 01:38  
Anonymous Anonym said...

Hmm...
Jag läser och kommenterar idag. Men så regnar det ju också... ;)

14 maj, 2006 19:21  
Blogger Maria said...

Jag har också märkt detta, men mest på helgerna då eftersom jag inte bloggar på jobbet. Jag skulle bara våga...

15 maj, 2006 22:58  
Blogger Cliff Hanger said...

Sedan har vi de studenter som smiter från sina studier för att läsa tråkiga bloggar. Även om de är tråkiga är de roligare än det man är tvungen att göra.

17 maj, 2006 12:01  

Skicka en kommentar

<< Home