fredag, februari 24, 2006

Tragisk figur

"-Titta där är en sån", sa den ene tjejen till den andre. "-Hur vet du det?", "-Vita tubsockor, han tar inte ens av dem när han har sex, typiskt en sån", "-Nej det tror inte jag, han är inte en sån", "-Tyst han tittar på oss, han kommer hit", "-Oj vad pinsamt, jag gömmer mig i fikarummet",
"-Ok! nu får du höra han är en sån".
Den som kanske är en sån kommer fram till disken:
"-Har ni den senaste samlings-Cd:n med Supertramp för 189:- som ni annonserar i tunnelbanan?"
"-Javisst självklart, kvittrar flickan bakom disken."
"-Då ska jag be att få ett exemplar tack, och slå in den i massa papper och kartonger så det inte syns vad det är, det är nämligen en present till en tragisk figur som är väldigt gammal och bara lyssnar på gamla återutgivna skivor"
"-Jag förstår precis, jag visste att ni var en sån"
"-Nej nej jag lovar, jag är ingen sån"
Jag hatar att ljuga, men ibland måste man.
Jag har ju ingen lust att berätta att jag lyssnar på samma musik som jag lyssnade på för 25 år sedan.

7 Comments:

Blogger Pia-Pralin said...

ja men vadå.. nästan all musik som "uppfanns" då har ju nu återkommit i en re-mixad version...inget att skämmas för... Själ lyssnade jag igår på Saga-Behaviour från 1984..och kände mig lycklig!! men den är ju iof. BARA 22 år gammal. :-)

24 februari, 2006 13:31  
Blogger Frk Fleggman said...

Vita tubsockor = nej. Gamla låtar = ja.

24 februari, 2006 15:12  
Anonymous Anonym said...

Men Supertramp är BRA! Och jag var inte ens född för 25 år sen...

24 februari, 2006 16:49  
Anonymous Anonym said...

"Ta av"? Är det obra med vita tubsockar helt plötsligt? *morr*

24 februari, 2006 21:43  
Anonymous Anonym said...

Man är den man är. Man gillar den musik man gillar, så är det bara. Om andra tycker det är märkligt på nåt vis så är det väl deras problem! Jag drog fram en låda här om kvällen, innehållande ett 150-tal kassetter 80-talsmusik. Jag har hur kul som helst! Revival o flashbacks... otroligt mycket man förknippar med vissa låtar!

25 februari, 2006 12:19  
Blogger Maria said...

Hitar 1981: Phil Collins - In the Air Tonight, Depeche Mode - I just can't get enough, Soft Cell - Tainted Love, X-Models - Två av oss, Hall & Oates "I can´t Go For That", John Lennon "Woman", Freestyle "Vill Ha Dig", Ultravox "Vienna". NEJ, jag kan verkligen inte känna att det skulle vara något fel att gilla den musiken som kom för 25 år sen. Har dålig koll på Supertramp dock.
Keep it going!

25 februari, 2006 21:35  
Anonymous Anonym said...

Jag vill också ha Supertrampskivan. Jag fick en av deras tidiga avspelad på kassett redan juli -77. 29 år sen snart... Ojdå.

28 februari, 2006 17:48  

Skicka en kommentar

<< Home