torsdag, februari 23, 2006

Porsche

Varje torsdag ringer jag min lokale Porsche-handlare. Jag har alltid lite små ändringar i min ursprungliga beställning av min Porsche. Det kan vara allt ifrån färgen på lacken, antal högtalare på stereon, klädselns färg, fälgar, eller om cigarrettändaruttaget möjligtvis inte passar laddaren till min mobil. Vid det senaste samtalet märkte jag en viss irritation och otålighet från handlarens sida. Han frågade om jag verkligen ska köpa bilen eller inte. Självklart ska jag det. Hade bara ingen lust att förklara för honom att enda förutsättningen för att jag ska kunna betala bilen är att jag vinner på Vikinglotto med dragning på onsdagar. Så jag sa bara:"-Du jag måste dra, jag ringer dig på torsdag".

3 Comments:

Blogger Drysen said...

Hoppas du vinner sanrt då ;)

23 februari, 2006 20:35  
Blogger Maria said...

Ah, det är precis som jag och båten jag ska köpa :)

23 februari, 2006 21:59  
Blogger Pia-Pralin said...

Känner igen det där.. De börjar bli ganska sura på mig att jag kommer och provsitter (Min) Infinity varje onsdag mellan 17-18 på dyra bilaffären!! :-)

24 februari, 2006 11:05  

Skicka en kommentar

<< Home