fredag, februari 10, 2006

Skriet

Först började den ena ge ifrån sig ljudet av smärtsamt vrål, det dröjde inte länge förräns även den andre vred sig av värmen inne i micron och gav ifrån sig hjärtskärande ljud. Det var precis som om de var medvetna om sin dödlighet, även om jag trodde att det var omöjligt. Den som började låta först sprack med ett trött uppgivet ljud och en liten del av innanmätet kletade fast sig på microns väggar & tak. När även den andre sprack kände jag att det fick vara nog. Jag tog varsamt ut de bägge varmkorvarna ur micron, nästa gång köper jag skinnfria korvar. Jag hatar att städa micron.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Skinnfri varmkorv är grillkorv, dvs inte lämpligt för micron. Prova att lägga korvarna i ett djupt fat med vatten. Samma vatten kan du sedan använda till pulvermoset! Det här är en av del av tjusningen med gammal svensk husmanskost som jag ännu inte lyckats övertyga min indiska fru om. Hon ska alltid laga chappatis, buryani, mm, alltså grejer som tar tid och kräver mycket jobb. När hon är klar med chappatismeten och ska börja steka har jag redan ätit min lunch och håller på att diska tallriken.

10 februari, 2006 20:13  
Blogger Drysen said...

Köp sån där "dennis korv", dom är goda

10 februari, 2006 20:59  
Blogger Rex said...

Tack för alla tips.
DRYSEN: Denniskorvar äger, på Coop i Farsta får man en DVD med Dennisfilm om man köper 3 paket på en gång.

10 februari, 2006 21:23  
Blogger Unknown said...

Här stod det i lokaltidningen om en man som ställde ut sin micro på altanen i somras. Sen när han skulle micra lite mat, så fick han se att det kröp runt en tvestjärt inne i ugnen. Mannen var inte så förtjust i tvestjärtar, så han lät tvestjärten vara kvar...

Till mannens stora förvåning överlevde tvestjärten!

10 februari, 2006 21:37  

Skicka en kommentar

<< Home