lördag, februari 11, 2006

Kluvet

Jag hade ett möte mitt i citykärnan idag. På väg därifrån fick jag en otroligt stor känsla för att vara kvar i stan och festa som förr i tiden. Resan hem till den dystra kalla förorten där grannarnas lampor släcks 23:00 en fredagkväll kändes tung. Den dystra känslan försvann dock när jag återsåg min kära familj, jag inser när jag ligger på golvet i min 3-åriga dotters rum & byter skor på hennes prinsessdockor att detta knäcker Stureplan med hästlängder. Men nu har hon somnat. Suck!
Känns inte lika kul att byta skorna på prinsessorna längre.
Taxi eller tunnelbana in till stan??

4 Comments:

Blogger Elin i Björken said...

Prova att sätta på och av skor på din fru istället när dottern gått och lagt sig.

11 februari, 2006 07:43  
Blogger Unknown said...

Bygg ett sagoslott till prinsessdockorna! :-)

11 februari, 2006 12:26  
Blogger Pia-Pralin said...

Jag skulle vilja se dig i princessutstyrsel.. sen kan du ta tunnelbanan in till stan... du skulle nog göra succe!!

11 februari, 2006 16:00  
Blogger dixi said...

ja, man vill både ha kakan och äta upp den.

11 februari, 2006 20:44  

Skicka en kommentar

<< Home