torsdag, september 29, 2005

Skojförsök

En gång tänkte jag skoja lite på det kontor jag jobbade på. Jag gömde mig i ett skåp i det rum där den rätt nyanställda flickan hade sin plats.
Skåpet var litet och jag var stor, jag hade så när gett upp min smärtsamt obekväma väntan i skåpet när offret för mitt skämt dök upp.
Precis när hon satt sig till ro och kände sig trygg i stolen klev jag fram.
När jag såg skräcken i hennes ögon och hörde hennes skräckslagna vrål förstod jag att mitt sinne för humor kanske inte uppskattas av alla.
Nuförtiden brukar jag inte skoja så mycket eftersom det kan missförstås.
Och handen på hjärtat: måste man ha det så kul hela tiden?

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det var tider det! Kommer du ihåg den andra mannen som stod i skåpet? Han som även stod i badrummet som aldrig användes? Han var också läskig tycker jag.

29 september, 2005 13:43  
Blogger Rex said...

Andie McDowell i duschen? :-)
PS.Stod det fler i skåpet än jag?undrar på att det var så trångt.DS

29 september, 2005 13:45  
Anonymous Anonym said...

Nej, nej! Jag snackar om den där ondskefulla mannen. Hans huvud var av papp. Ingen kan glömma pappmannen.

29 september, 2005 13:49  
Blogger Rex said...

En pappskalle glömmer man inte i första taget.

29 september, 2005 13:53  
Anonymous Anonym said...

Men, hallå! Ja, man måste ha rooooligt! Så ofta som möjligt! Och det skämtet var asroligt! Ha ha vad jag skrattade! Tack för det Rex!

29 september, 2005 15:12  

Skicka en kommentar

<< Home