fredag, juni 30, 2006

Klon

Denna morgon när väckarklockan spelade sin elektroniska version av "Blinka lilla stjärna" var jag mer än osedvanligt trött. När jag kravlat mig till duschen och lät de första strålarna sakta väcka mig föddes en glimrande idé. En lösning på mina trötta morgnar. Jag kom på att man kunde klona sig själv. Samtidigt som jag tryckte ner havregrynsgröten med de tillhörande kväljningarna insåg jag nackdelarna med min idé. Vem av oss skulle kliva upp? Min klon tror väl att han är lika mycket jag som jag? Helt plötsligt är vi två som ska klara oss på min lön, ta störst plats i sängen, stå länge i duschen, diskutera dagens middag osv. Då slog det mig att jag redan har en klon: sambo kallas det.

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Hallå, ni jobbar ju dubbelt också! Fast det blir brydsamt om ni går till samma jobb och slåss om en konstorsstol och så…

När jag ska klona mig vill jag klona mig själv som lite yngre, (går det bra Rex? Tack!) Och sen får klonerna bli helt olika saker. En blir konstnär, en forskar i apors förmåga att kommunicera, en jobbar med gatubarn, en satsar på musik och så fortsätter jag att göra alla mina grejor utan att ständigt känna att jag inte hinner med allt jag vill.

30 juni, 2006 17:57  
Anonymous Anonym said...

...har funderat på detta nu och kommit fram till att jag verkligen skulle ha användning för en klon...

01 juli, 2006 21:36  

Skicka en kommentar

<< Home