tisdag, juni 13, 2006

Jag är som Kinas statsskick

Jag är infoholic (=måste kolla mail & nyheter jämnt dygnet runt även på ledigheter). Min sambo är tvärtemot. Därför har jag tagit på mig rollen som informationsförmedlare. DVS jag läser alla artiklar som skrivs i media & dem som jag tycker min sambo ska läsa skickar jag till hennes epost som hon läser när hon tycker det passar. Det har fått till följden att alla artiklar om att kvinnor måste sova mer & ta det lugnt stannar hos mig & alla artiklar som talar för att det manliga könet måste sitta vid datorn, göra kul musik dygnet runt samt pysslas om vidarebefordras till hennes epost. Nu känner jag mig som en kinesisk makthavare.

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

...hahahaha...
Ser framför mig hur du dessutom klipper ut opassande artiklar ur morgontidningen, så att när din fru skall läsa, står blott ett "galler" att finna. Å, jag skulle vilja veta om din fru har en blogg, och vad den kan tänkas heta. "Hur man får det man vill, utan att maken förstår hur det gick till" kanske? hehe..

/ sthlm

13 juni, 2006 08:42  
Blogger deeped said...

Ah. Som jag då. Det värsta är att min fru inte ens läser de artiklarna som jag skickar...

13 juni, 2006 10:38  
Blogger Elin i Björken said...

Om det är någon tröst så gör jag motsvarande till min gubbe: De artiklar som handlar om hur tillfredsställande det är att måla hus, klippa gräsmattor och ta hand om barnen så att frun får vila skickar jag med hög prioritet till gubben. (Med läskvitto så klart! Man måste ju vara säker på att informationen går fram!)

13 juni, 2006 15:32  
Anonymous Anonym said...

Jo det är smått enerverande att inte komma åt att läsa tidningar när man vill och vant sig med det. Man har ju hastigt och lustigt fått ett snuttjobb igen och känner sig smått "bakbunden" med tanke på tidningsläsandet... för att inte säga bloggar!!! Det är väl bara att "gilla läget" som herr Ledin sjunger. God lycka med det nattliga musikskapandet önskar jag dig!

13 juni, 2006 21:46  
Blogger Maria said...

Detta får mig osökt att tänka på artikelserien i GP om att det var farligt att vänta för länge med att skaffa barn. Jag vill minnas att jag slog upp den ordentligt på köksbordet, så att sambon skulle slippa leta själv...

14 juni, 2006 23:05  
Blogger Unknown said...

Verkar som om sambon har klippt av bredbandet eller?

Hallå Rex? Är du kapad av en ilsken samboterrorist som kräver rätt till information? Hallå?

19 juni, 2006 08:13  
Anonymous Anonym said...

Jag kan aldrig bestämma mig för om jag vill att många ska läsa min blogg eller inga alls. Jag vet inte ens varför jag bloggar. För att det inte är nåt bra på tv?

27 juli, 2006 16:54  

Skicka en kommentar

<< Home