måndag, december 19, 2005

Julklappar

Har haft dåligt med tid för att blogga den sista tiden. Jag har haft fullt upp med att göra julklappar. Tänkte ge mina nära & kära något hemmagjort som man har nytta av varje dag, en smörkniv såklart. Så jag har slipat & slipat till förbannelse den sista tiden, sen har jag bränt in namnet på mottagaren exklusivt på varje kniv. Mycket uppskattad julklapp tror jag.
Tyvärr envisas alla mina bekanta att ge mig ytliga färdiköpta julklappar i form av hemmabioanläggningar, handdatorer, pengar & liknande men det gör inte så mycket jag låtsas såklart bli glad även om jag tycker det är lite ytligt, men jag kan ju inte rå för att de saknar fantasi & julkänsla.

15 Comments:

Blogger Unknown said...

Kan man beställa smörknivar från dig? Hur lång är leveranstiden?

Annat julklappstips:
• Tag en glasburk med skruvlock. Ställ den med locket nedåt.
• Klä ut burken till tomte (OBS! Trixigt att få flirtkulehuvudet att sitta fast på glaset, det ramlar av typ en gång i veckan, men man får ha reservlim).
• Vänd burken så att locket kommer uppåt, skruva av locket och fyll med godis.
• Vänd sedan burken så att locket kommer nedåt igen.
• Vips har du fått en stilig tomteburk att ha godis i. (OBS! Självklart endast hemmagjort godis som garanterat kommer att klegga ihop i burken. Å andra sidan kanske man då kan skippa klistret och smäcka fast flirtkulehuvudet med en halvtuggad kola?)

Det blir mer personligt så, och inte lika ytligt som att bara hälla upp godiset i en skål.

19 december, 2005 10:43  
Blogger Dan (gearhead) said...

Vad skiljer reservlim från vanligt lim frågar sig genast gemene man?

Denna fråga har inget att göra med själva bloginlägget alls men jag tycker den har sin plats i tillvaron ändå.

Bear with me please.
[Ber vhidh mi pliis]

19 december, 2005 11:23  
Blogger Unknown said...

Reservlim är en liten tub som man alltid har till hands bredvid den fantastiska tomteburken. Det vanliga limmet ställer man undan på verkstan/hobbyrummet/städskåpet/eller var man nu har det.

19 december, 2005 14:38  
Anonymous Anonym said...

Eller ta en gammal barnmatsburk. Måla den rosa. Ta en gammal knapp och limma dit på mitten som tryne.
Ta en garnbit och limma på andra sidan som knorr. (Har du inget garn, klipp ur ordet "knorr" från en sopp-förpackning.)
Ta en bit massakeringstejp och skriv mina "50-öringar" på.

Vips! En spargris!

19 december, 2005 23:56  
Blogger Rex said...

Jag tackar för alla julklappstips, men nu är det lite sent jag sitter ju här med en stor hög finslipade smörknivar med inbrända namn på. Till nästa jul tänkte jag göra nyckelringar i makramé.

20 december, 2005 00:15  
Blogger Pia-Pralin said...

Det är ju tanken som räknas Rex, eller hur? du har säkert lagt ner massor av timmar på smörknivarna... vi säger ca 40 timmar eller hur? och vad kostar arbetskraft? ca 400:- timme va?.. ja det gör ju att dina smörknivar faktiskt är värda 16.000:- och det är ju mer än en handdator eller hur? Jag tycker att du är en hyvens kille som ger så dyra presenter :-)

20 december, 2005 00:31  
Blogger Pia-Pralin said...

Jodå, det har nallats av glöggen ganska länge...därav kreativiteten :-D !!!! hihi

20 december, 2005 11:23  
Blogger Rex said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

20 december, 2005 13:00  
Anonymous Anonym said...

Men, men... jag tar GÄRNA emot dessa bioanläggningar och dyl... GÄRNA! Så slipper du dem, menar jag!

20 december, 2005 13:00  
Blogger Rex said...

Jag har så svårt att ge bort gåvor som jag själv mottagit, men du kan få en smörkniv
;-)

20 december, 2005 13:06  
Anonymous Anonym said...

Jag ser fram emot att få "min" smörkniv! ;o)
God Jul på sig!

20 december, 2005 20:33  
Anonymous Anonym said...

Jag vill också ha en egen smörkniv. Har du någon som det står Helene på?

20 december, 2005 23:51  
Blogger Unknown said...

Va va? Ska alla få smörknivar nu? Jag med vill ha!

21 december, 2005 07:58  
Blogger Rex said...

Till alla som vill ha smörknivar: Vilka ytliga dyra kapitalpresenter får jag av er?
;-)

21 december, 2005 12:07  
Blogger Unknown said...

Eh? Vad nu? Du är förstås inte en vän av det yyyyyyyytliga slaget som jag skulle vilja utsätta för att få en dyr kapitalpresent! Vad tror du om mig egentligen? Hmpf! Nä, den här fräcka HONDA XL1000VA Varadero som jag ev hade kunnat flirta till mig igår, den lät jag dem behålla. Annars hade jag kunnat skänka den vidare till någon ytlig bekantskap. Men jag stod emot. Man är väl en djuping.

Nå nå, det kan hända att tomten kommer med en små hemknåpade tallkottefår från Gotland – men bara om du har varit snäll förstås.

22 december, 2005 18:39  

Skicka en kommentar

<< Home