torsdag, december 08, 2005

Leif GW Persson

Idag tog jag ut en summa pengar på Svensk KassaService. När jag lämnar fram ifylld uttagsblankett & legitimationskort till kasssörskan tittar hon upp och säger:"-Ursäkta ett ögonblick".
Hon stänger sin kassalåda och försvinner i bakrummet. Hon blir borta nervöst länge.
Det är nu jag inser att jag är extremt olik mig på kortet.
Det är klart att hon gått för att ringa polisen. Självklart tror hon att jag är en bedragare & seriemördare.
Första tanken är att springa därifrån innan jag hör sirenerna, men jag stod kvar, med tanke på Hasse Aro & Leif GW Perssons röster i kvällens Efterlyst:"-Vet ni något om den här mannen som fotograferades på Svensk Kassaservice, kontakta oss ni kan vinna en dator. Försök inte att gripa honom själv såna här brottslingar kan vara extremt farliga."
Sen kom kassörskan tillbaks och gav mig mina pengar.

11 Comments:

Blogger Unknown said...

Kan vi fortfarande vinna en dator? Och kan man i så fall få en mac?

08 december, 2005 16:34  
Blogger Rex said...

Fråga hasse & Leffe

08 december, 2005 18:14  
Blogger Drysen said...

Du hade i alla fall blivit kändis ifall du skulle komma på med på efterlyst.

08 december, 2005 20:49  
Anonymous Anonym said...

Jag tror hon också reagerade på att du var så stor. På kortet är du ju mycket mindre ... ;-)

08 december, 2005 21:21  
Blogger Unknown said...

En gång för tusen år sedan när jag skulle flyga på ungdomsbiljett, skämdes jag över bilden på mitt ID-kort, jag så bäng ut. Men killen i biljettluckan sa: ”Åh, det är väl inget! Kolla på MITT ID-kort då!" och så slet han snabbt upp sitt eget ID-kort där han verkligen såg superbäng ut.

08 december, 2005 21:54  
Blogger Frk Fleggman said...

Jag vet vad hon gjorde, kassatanten (eller kassa tanten). Hon gick och tog en fika. Inget att oroas eller förvånas över. Dom ska ju ändå lägga ner Svensk Kassa Service.

09 december, 2005 08:54  
Blogger Pia-Pralin said...

Det finns 2 alternativ..möjligtvis 3

1. Antingen var hon extremt kissenödig....

2. Eller så var du så lik någon kändis så hon var bara tvungen att gå bakom disken, kopiera din legitimation och spara ett ex till sin idol samling.

3....eller kanske hon tänkte att du faktiskt var Christer Pettersson eller lasermannen.. eller i värsta fall Helge Fossmo
(Ta inte illa upp du liknar ingen av dem)

09 december, 2005 10:41  
Blogger Maria said...

Äsch, jag tror bara det var något gammalt Shanghai-fan som förstås blev alldeles till sig och ville ta en kopia på körkortet medan hon hade chansen :)
Jag har för övrigt suttit mittemot GW på ett tåg en gång. Det var en intressant upplevelse.

09 december, 2005 19:04  
Anonymous Anonym said...

Jag tror du ska vara orolig. Jag tror hon gick och pratade med säkerhetschefen och att de tog närbilder på dig där du stod. Och nästa Efterlyst kommer du att visas upp som den STORE bedragaren. Sen kommer blåljusen när alla dina vänner, bekanta och grannar ringt till Efterlyst för att de vill ha en dator till jul. SÅ kan det bli.... Men oss emellan så vet jag att det gick en släng av magsjuka just där du var....Har du klarat dig?

10 december, 2005 23:10  
Blogger Unknown said...

Christina: du verkar ha läskig koll på Rex! Vet du att det gick magsjuka där han var? Stalker?

11 december, 2005 09:26  
Blogger Forsells said...

haha vilket underbart blogginlägg! ja aro och gw är kanske de mest fruktade...eller så inte, men det var bra skrivet!

12 oktober, 2007 16:13  

Skicka en kommentar

<< Home