onsdag, december 07, 2005

Inmålad i hörnan.

Att leva i samboförhållande handlar mycket om att måla in sig i ett hörn hela tiden.
Köpte en snygg svart billig matta till vardagsrummet. Sambon var skeptisk eftersom den ständigt skulle vara dammig.
Men jag hade en lösning såklart, införskaffade en "Golvsvepare" från www.homeshop.se (art.nr:27-5057) 2-pack för 149.50.
Min sambo vart mållös när hon såg hur fin mattan blev.
Efter en stund såg hon att jag körde golvsveparen knäståendes, jag förklarade att man såg mycket bättre på det sättet.
Hur skulle jag kunna tala om att skaftet hade knäckts.
Nu gäller det bara att hålla det trasiga skaftet gömt tillräckligt länge så hon hinner glömma bort hela saken.
(Men som vi alla vet:kvinnor glömmer ALDRIG)

8 Comments:

Blogger Unknown said...

alt 1) Köp knäskydd!
alt 2) Be någon av husets kortare invånare att sköta städningen. OBS! Funkar bara med någon som är kortare än frun, i händelse av att du räknar in henne bland de kortare.

07 december, 2005 13:55  
Blogger ajja said...

Du inser väl att det är du som får manuvrera den typ alltid om du vill hålla det trasiga gömt. Lyllo dej! :)

07 december, 2005 14:56  
Blogger Rex said...

Framförallt måste man ha huvudet på skaft.

07 december, 2005 16:29  
Blogger Maria said...

Se bara till att hon inte läser din blogg :)
(Enligt mina erfarenheter så räcker det utmärkt med att helt enkelt bara tala om att du har en blogg)

07 december, 2005 19:14  
Blogger Maria said...

Glömde en sak: Kvinnor glömmer visst. Exempel på saker som jag har glömt: Pengar i bankomaten, handla tusentals saker, en klänning, ett antal gardiner, födelsedagar, möten, mobilen, busskortet, nycklarna, mp3-spelaren, vart jag skulle, ett glasögonrecept, att posta massor av brev, åtskilliga anteckningsblock och pennor, småflaskor med schampo, en slalompjäxa och en tomteluva. Räcker det?

07 december, 2005 21:25  
Anonymous Anonym said...

Jsagh ... ehh.. joru, s'att ehhh ....
äh, jag har glömt vad jag skulle skriva ...

08 december, 2005 00:22  
Anonymous Anonym said...

Jäpp vi ser och hör allt! Like hawks we are...

08 december, 2005 09:00  
Anonymous Anonym said...

Nää, kvinnor glömmer aldrig... Du känner oss helt!

11 december, 2005 20:57  

Skicka en kommentar

<< Home