måndag, november 21, 2005

Aldrig mer vuxen

Jag har gjort allt, klippt mig, skaffat barn, äger mitt boende, köpt trygg bränslesnål bil med hur många krockkuddar som helst, gjort val för el pensionssparande telefoni mobiltelefoni och alla möjliga val.
Men nu orkar jag inte vara vuxen och välja längre.
Skulle köpa glögg häromdagen, nu finns det inte bara lätt & stark utan en hel hylla med glöggsorter.
Jag vill ha den där sorten man värmer dricker får röd näsa av och snackar som en tomte.
Jag klarar inte av flera val, jag slutar vara vuxen från och med nu.
Adjö ansvar och valmöjligheter.

10 Comments:

Blogger Unknown said...

Jaha, du tänker så? Jag ser det som att det var lättare att vara vuxen när jag var liten. När det bara fanns Televerket och det var sensation när vi skaffade en box att sätta på TVn för att få kanal 2. Tre kanaler på radion. Posten var enda sättet att skicka brev. Det fanns riktiga julkort. Glass var GB och möjligen Trollhättan. Elektricitet fanns i vägguttaget, typ. Tågen var SJ.

Det vore rena retreaten att få resa till en tillvaro med få val.

22 november, 2005 08:32  
Blogger Rex said...

Dessutom fanns det en vit trekant som blinkade i ena hörnet när det började ett program på den andra kanalen.

22 november, 2005 08:37  
Blogger Frk Fleggman said...

Det var bättre förr - ju förr dess bättre.

22 november, 2005 10:32  
Blogger Unknown said...

Ja, trekanten hade jag glömt.

Kom på en annan sak: så mycket enklare det var att tänka ut matsedel förr. Då fanns liksom bara svensk standardmat, ev uppiffad med exotisk spagetti och köttfärssås.

Nu ska man liksom ta ställning för om man vill äta svenskt, italienskt, grekiskt, asiatiskt, mexikanskt eller amerikanskt. Har man gäster blir det ännu värre, för då måste man ta reda på om folk äter kött, och om de äter både rött och vitt kött, eller om de är vegetarianer eller veganer eller lakto-vegetarianer, eller glutenallergiker eller fiskallergiker eller om de bara äter KRAV-märkt… Så där var det inte när jag var liten alltså.

22 november, 2005 12:17  
Blogger Rex said...

Som vitlöksintolerant är det ett
H-E eftersom all mat måste innehålla vitlök.
Knytkalas ligger i tiden eller? :-)

22 november, 2005 12:24  
Blogger Maria said...

Jag överlåter alla val jag inte orkar göra (pension, elbolag, bostadslån, glögg) till sambon. Han får göra det han är bra på, så gör jag det jag är bra på (vika tvätten, sortera i lådor, flytta saker som står fel i köksskåpen etc). Han har inte klagat en enda gång, fattar inte hur han orkar.

22 november, 2005 12:43  
Blogger schmut said...

som'icke-vuxen' köper man den flaskan som har snyggast etikett alternativt roligast namn.

22 november, 2005 14:34  
Anonymous Anonym said...

Ledsen, Rex, men Zoégas har nu även lanserat ett s.k. jul-kaffe...!

Samuel

22 november, 2005 15:27  
Blogger Drysen said...

Rätta takter! Aldrig vuxen!! :D Förresten....dom solglasögonen du har på dig på Bond bilderna...vad är det för några? Tror jag har likadana...jag kan bli din assistent.

22 november, 2005 20:41  
Blogger Karolina Lassbo said...

Rex: Vuxen är man endast i förhållande till sina egna barn. Annars är det fritt fram!

23 november, 2005 01:07  

Skicka en kommentar

<< Home