onsdag, november 16, 2005

Ett tecken från Lottoguden


Det kan inte vara en tillfällighet att mitt månadskort går ut imorgon, dagen efter Lotto & Vikinglotto.
Jag kan bara tolka det som att det inte behövs längre eftersom jag troligtvis kommer att bo på ett varmare ställe efter kvällens dragning.
Äntligen!
Den här dagen har jag väntat på.
Bakom den gråa massan av ihopklämda passagerare på tunnelbanan har jag sett ljuset och värmen. Den kalla regniga promenaden på väg till & från kontoret har inte varit förgäves.
Släpandet av tomglas & tomburkar till Ica för att få ihop 40 kronor till vinstraderna var värt slitet.
Honolulu här kommer jag.

9 Comments:

Blogger Unknown said...

”Lotto-Rex” – ja det låter helt okej. Ska jag redan nu tipsa min mentor* så att han kan förbereda arrangemangen, eller vill du att det ska komma som en överraskning för honom?

(*min mentor är Tommy Wahlgren, han på Svenska Spel som ringer och gratulerar)

16 november, 2005 12:42  
Blogger Rex said...

Tack men det är lugnt. Jag brukar ringa & maila honom flera gånger om dagen så att jag är säker på att han alla mina kontaktuppgifter :-)

16 november, 2005 12:44  
Anonymous Anonym said...

Ja, nu smäller det! Väntar spänt på att höra hur mycket det blev. Men du kan ju i allafall göra ett snyggt avslut på jobbet. Åka dit i Limo, eller nåt...

16 november, 2005 14:05  
Blogger Rex said...

Men det gör jag ju redan? En kollektivlimo som det står SL på?

16 november, 2005 14:18  
Blogger Rex said...

Jag uppdaterar, alltså finns jag.
:-)

16 november, 2005 16:24  
Anonymous Anonym said...

Men du! Har du inte läst Åsa's blogg? Det är där du ska köpa lotter!
Hon skriver att de har ökat turtätheten där. Med kommunens hjälp. Är det inte fantastiskt.

Ska be henne skicka några triss till mig till helgen.

16 november, 2005 23:29  
Anonymous Anonym said...

Förresten .... vad jag är trött på att det poppar upp reklam när man tar upp din blogg!
Ta BORT!!

16 november, 2005 23:29  
Anonymous Anonym said...

Jag kommenterar - alltså finns jag.
Min omgivning börjar säga jag är bloggskadad. För alltid när de har berättat något så måste jag kommentera. Allra helst efter någon annan som redan lämnat en kommentar.

16 november, 2005 23:51  
Blogger Rex said...

Bloggskadad?
Bara för att omgivningen hela tiden säger: Det här kan du skriva om på din blogg.
Varför inte skaffa sig en egen blogg?

17 november, 2005 11:22  

Skicka en kommentar

<< Home