måndag, september 26, 2005

20 vs 40



När jag var 20 blev jag otroligt glad när mitt frikort till Alexandra ramlade ner i brevlådan.
Det var bara att vifta med det och gå förbi hela den långa kön.
Självklart blev jag som 40åring glad åt mitt medlemskort till Coop som damp ner i brevlådan.
Gick och handlade en stor vagn full med varor, lång kö till kassan, inga problem tänkte jag.
Viftade bara med mitt Coop medlemskort och passerade kön.
En hel hop av ilskna röster vrålade att ALLA i kön hade samma kort??!!
Om Rex 20 sett Rex 40 vid det tillfället hade han tyckt att förfallet nått botten.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du är rolig, du!

26 september, 2005 11:21  
Blogger Karolina Lassbo said...

Kort på Alexandra? Det hade jag inte ens hört talas om. För mig född 1980 är Alexandra en glass som glassbilen sålde fram till 1988 ungefär.

26 september, 2005 23:25  

Skicka en kommentar

<< Home