måndag, september 26, 2005

Petting, Guran och Limpan

En polare till mig fyllde 18 igår. Jag kom osökt att tänka på när jag var 18 och fick dricka starkt på lokal (äntligen). Jag Petting Guran & Limpan åkte buss och pendeltåg från Nykvarn till Stockholm (restid 1½ timme). Fick nobben på 4 ställen på grund av låg ålder innan vi äntligen hittade ett ställe som släppte in oss. Beställde raskt varsin öl nu var vi ju stora nog att få beställa starkt. Vid första klunken kom besvikelsen-folköl!!
Vi drack upp och lätt tillintetgjorda satte vi oss på pendeltåg och buss hemåt igen (restid 1½ timme).
Ja på den tiden visste man hur man skulle roa sig. Nu går jag aldrig ut.

9 Comments:

Blogger Drysen said...

haha Undra vad jag kommer göra när jag fyller 18 :)

26 september, 2005 20:33  
Anonymous Anonym said...

Petting, Guran, Limpan och Gisslén från Nykvarn, vad gjorde jag ute i Hässelby!? ;)

27 september, 2005 14:41  
Blogger Rex said...

Ja och då har jag ännu inte skrivit om Ägget, Hogan, eller bröderna Whiskey :-)

27 september, 2005 14:48  
Blogger Karolina Lassbo said...

Petting, Guran och Limpan... Herre Gud vilka namn!
Varför heter du Rex? Kan du inte skriva om det, det är ju inte så vanligt. Är det smeknamn eller heter du så?

MVH Karro på Glamourbloggen
http://karolinalassbo.blogspot.com

27 september, 2005 20:40  
Blogger Rex said...

Jo det är mitt riktiga namn.

27 september, 2005 20:54  
Blogger Rex said...

Ok! De bara kallades så, men jag vill inte på något sätt skriva ut andras namn (icke heller mina familjemedlemmars) på denna blogg.
Jag menar hur kul är det att vara med på en tråkig Blogg??

27 september, 2005 23:57  
Anonymous Anonym said...

Gud vad jag hatade Shangai.

28 september, 2005 02:50  
Blogger Rex said...

Det var du väl knappast ensam om? :-)

28 september, 2005 08:42  
Anonymous Anonym said...

du är så j-a rolig! jag atckar aftonbladet var eviga dag för att de guidade mig till din blogg. du förgyller mina dagar!

28 september, 2005 21:21  

Skicka en kommentar

<< Home