onsdag, september 20, 2006

Spontana gamlingar

Sätt på finskorna* så går vi ut, sa jag till min sambo* häromdagen.
Men din klumpeduns* har du glömt bort föräldramötet på dagis*? du som har så fin PDA* har du inte skrivit in det?
Såklart jag hade men nu var jag inställd på skoj*, så jag föreslog nästföljande kväll, men se det gick inte eftersom min sambo skulle jobba den kvällen.
Helgen var redan fullbokad med släktbesök, så efter att ha synkat våra kalendrar kom vi fram till att den 26/10 klockan 19.32 kunde vi ta en snabb öl* på den lokala pizzerian.
Känns skönt att man kan göra något spontant fortfarande efter alla dessa år tillsammans.

Ordförklaringar:
(*Fina skor, inte finländska kvinnor)
(*En sån man bor med)
(*En mildare variant av:Eru helt körd?)
(*dagis ska nuförtiden benämnas förskola men min tunga fortsätter med ordet dagis av ren vana)
(*Personal digital assistent-även kallat handdator)
(*Sånt man har innan man blir 40)
(*ÖverLevnad)

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Förälramöten är väldigt lätta att glömma bort..!....

20 september, 2006 15:31  
Blogger Sabina said...

Skönt med spontanitet=)Viktigt för förhållandet.....

Har det likadant själv.

20 september, 2006 17:48  
Blogger Rex said...

Jag har planerat in en spontan baksmälla den 27/10

22 september, 2006 15:09  
Blogger Pia-Pralin said...

Jag kommer ha en spontan baksmälla imorgon, det känner jag redan nu
:-)

22 september, 2006 22:11  

Skicka en kommentar

<< Home