söndag, september 03, 2006

Många vänner

Häromdagen fick jag för mig att jag inte har så många vänner, så jag satte mig ner för att göra en lista på folk som jag träffar flera gånger i veckan. Jag vart positivt överraskad, det var en hel del folk som jag kan kalla för mina vänner.
Till att börja med har vi Bengt på pantbanken, alltid lika hjälpsam. Den mörkhåriga expediten på Systembolaget, det står Maria på hennes namnbricka men hon kallas för Mia. Hassan på den lokala pizzerian som precis har fått rättigheter, han låter alltid lika kamratlig när han ropar "-Sista beställning!". Svempa, taxichauffören som borde bli statsminister, han vet precis hur Sverige ska styras. Sedan har vi alla trevliga dörrvakter, bartendrar & servitriser runt om halva staden. Sen får jag ju inte glömma bort Thomas eller vad han heter, han som jobbar extra på häktet medans han studerar till nätverkstekniker tror jag.
Det känns skönt att känna att man har så många vänner.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag antar att du är lyckligt lottad// blekinge

03 september, 2006 12:37  
Blogger Rolf Elfström said...

Det är ju ett tragiskt faktum att alla som vet precis hur Sverige ska styras är upptagna med att köra taxi och klippa hår...

03 september, 2006 16:05  
Blogger Sol said...

Japp, det er godt man har venner...;-} Kanskje flere skulle sette opp en liste som din....
Hmmm,merkelig, sånn er det i Norge også,de som har greie på hvordan landet skal styres er som regel Taxisjåfører og frisører...Kanskje det er et verdenfenomen ;-}
Ha en fin uke!

03 september, 2006 22:24  
Blogger Pia-Pralin said...

Du har ju dessutom oss!! dina bloggpolare!! Räknas inte vi va? Vi "träffas" ju några gånger i veckan!morr!!!!!

:-)

04 september, 2006 10:52  

Skicka en kommentar

<< Home