fredag, maj 26, 2006

Cool hoj

Jag byggde den perfekta hojen för några år sedan. Tog en gammal 26" Crescent som jag målade mattsvart. Den försåg jag med limpa & högt styre allt efter en mall från mitten av 70-talet. Stolt trampade jag runt på Stockholms gator med svart skinnväst & solglasögon. Det enda som skiljde mig från de andra bikerskillarna var att de slapp trampa. Självklart var jag rädd om min fina cykel så jag skaffade en rejäl kedja och hänglås till den. Men sorgligt nog, hur försiktig man än är om sina ägodelar så kan det värsta hända. När jag kom hem en dag hade någon sågat sönder hänglåset och snott kedjan, cykeln var dock kvar. Jag vart väldigt besviken att tjuven inte ansåg min cykel fin nog att stjäla.

3 Comments:

Blogger Pia-Pralin said...

som med min plånbok.. de stal kreditkortet och månadskortet, men inte pengarna...

26 maj, 2006 22:52  
Blogger zanza67 said...

...inget konstigt att han tog det...de brukar ju hamna inlåsta o i kedja tillslut så han förberedde sig nog bara mentalt...

27 maj, 2006 10:45  
Blogger Unknown said...

Oj, nu ryckte det till i min trendnerv. Hm, idag finns det mopedklubbar och vespaklubbar och sånt. När får vi se den första Limpa-klubben för cyklar med limpa och högt styre? Och sen vill vi ha Minicykelklubben!

En affär i Visby tog häromåret hem en cykel från Vietnam. Den såg ut som en knallrosa Barbie-cykel med gullig cykelkorg - fast den var i vuxenstorlek. Perfekt för små gulliga utflykter med sockerdricka, flip-flop-sandaler och hårspännen med stora blommor på.

27 maj, 2006 11:41  

Skicka en kommentar

<< Home