tisdag, maj 30, 2006

Godkända kommentarer

Varför har jag begränsat vilka som får kommentera?
Det roligaste med min blogg tyckte jag från början var att vem som helst kunde klampa in & kommentera. Men tyvärr finns det megapuckon i cyberrymden som använder anonymitetens slöja till att trakassera människor. Troligtvis är det såna ynkliga människor som igen tycker om, eller som ingen någonsin kommer att tycka om eftersom deras tillvaro består av att sitta vid datorn & göra livet surt för de som har ett liv utanför datorns värld. Presenterar här ett inlägg från ett megapucko utan vänner & liv:
"Nej för dom har du väl ute på fältet, dina horor?"
Självklart är den som skrivit anonym. Modig människa eller hur??

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

Men....usch!!
Skrivet i vilket sammanhang då, om jag får fråga? Men egentligen, spela roll. Well, i cyberrymden finns ju många som uppskattar din blogg och din humor iaf. T.ex jag.

Ja, jag skall ju egentligen inte säga ngt om fega anonyma typer....haha. Ingen presentation- inget namn , annat än

/ sthlm

30 maj, 2006 09:29  
Blogger Drysen said...

Håller med dig Rex!

30 maj, 2006 09:40  
Blogger Unknown said...

Projicering kallas det för. Folk som gör så här mår dåligt och försöker må bättre genom att lägga skit på någon annan. Det är liksom enklare om de kan klaga på någon annan och därmed avleda uppmärksamheten från sin egen smärta. De har sin giftspridarhobby som säkerhetsventil. Jag anser inte att någon har rätt att utsätta andra för sånt.

Om man tar ansvar för sig och sitt eget liv så ser man till att reda ut sina egna trassligheter – vilket också får som bonus att världen blir trevligare även för den som från början betedde sig illa.

Jag fattar att det känns tjatigt och trist att få de här mailen, men mumla som ett mantra: Deras problem är inte mina problem.

30 maj, 2006 09:50  
Anonymous Anonym said...

Hhmmpff, host... Där satte åtminstone jag morgonteet i vrångstrupen.

30 maj, 2006 10:08  
Anonymous Anonym said...

Har själv haft samma problem eller vad man ska säga. Tycker att IP-trackers är suveräna uppfinningar och jag kan bara instämma - leverantörerna hjälper gärna till med att spåra och stänger glatt av abonnemang när någon av användarna missköter sig... Det tänker folk inte på. Finns inget "anonymt" med internet egentligen.

30 maj, 2006 13:27  
Blogger Pia-Pralin said...

jo du, det finns en hel del knäppgökar där ute, de har kommenterat mina inlägg också.. men jag har tagit bort dem... och för att inte tala om privata mail som jag har fått... men det är inget att bry sig om, jag gillar att blogga, skiter i vad anonyma fegisar skriver...

30 maj, 2006 13:28  
Blogger zanza67 said...

usch va tråkigt...men fortsätt o filosofera...du sprider inspiration o glädje som få...

30 maj, 2006 13:28  
Anonymous Anonym said...

Så intelligent. Så himla intelligent. Man blir mållös helt enkelt.

Finns det ingen IP-spärr på blogger? Det är ju någorlunda effektivt iaf.

30 maj, 2006 15:05  
Anonymous Anonym said...

Hade själv lite problem med någon/några idioter hade en massa trackback som kommentarer på min blogg. Skapade en sjuhelsikes trafik till deras sidor... Reklam för olika läkemdel etc. Kul :-(

30 maj, 2006 17:25  
Blogger zoinken said...

Nån sorts missunsamhet är det,avsaknad av ett meningsfull närvaro i sig själv,kanske kan man se det som mental vandalism? Keep on the good blogg Rex !

30 maj, 2006 18:42  
Blogger Maria said...

Kreativ kommentar, verkligen...

30 maj, 2006 22:55  
Anonymous Anonym said...

Ja, visst är de fantastiska! Tur att du har oss; din jätteskara av superfans som dyrkar dig! ;-)

01 juni, 2006 22:19  
Blogger A said...

Kan bara säga trgiskt! Man får tycka synd om!

02 juni, 2006 14:13  

Skicka en kommentar

<< Home