torsdag, mars 09, 2006

Rätt

Jag hatar att ha rätt. Folk har i alla tider försökt få mig att bada i sjöar eller hav med vattentemperaturer på under 37 grader.
Självklart har jag vägrat, med ett helt uppslagsverk av användbara ursäkter.
Nu kan jag bara triumfartat säga: "-HA! Vem hade rätt?", det är ju helt klart totalt livsfarligt att bada.
Kolla bara på alla döda fåglar de fiskar upp överallt.
Nu väntar jag bara på att alla dyra sjötomter blir utklassade som sanitära olägenheter.
Stackars dem som betalt dyrt för en gammal sjöbod.

7 Comments:

Blogger Rex said...

Ingen aning. Men det förstärker mina argument inför badsäsongens undvikande av att bada i kallt vatten.

09 mars, 2006 14:34  
Blogger Frk Fleggman said...

Sjövatten är säkrast att endast betrakta på avstånd. Att simma i? Hutter!

09 mars, 2006 15:05  
Blogger Drysen said...

Insjöar luktar bajs :P

09 mars, 2006 15:43  
Blogger A said...

Om någon nu funderar på att göra sig av med sin gamla sjötomt så ser jag mig som potentiell spekulant! Jag borde varit född fisk och trotsar alla döda fåglar!! :)

09 mars, 2006 15:59  
Blogger Rex said...

Jag väntar tills priserna sjunkit en anig :-)

09 mars, 2006 16:20  
Blogger Unknown said...

Alltså, om man ska dyka och göra kullerbyttor i vattnet så är det lite jobbigt om det håller 37° – vad GÖR du egentligen när du badar?

09 mars, 2006 18:42  
Blogger zanza67 said...

strandtomt till salu vid insjö i sverige med 37 grader varmt vatten året runt...?...jag bjuder 100.00...1a, 2a, treee...:D

10 mars, 2006 09:49  

Skicka en kommentar

<< Home