måndag, januari 30, 2006

Klimatzoner

Vid ett sällsynt besök på Kungsgatan i Stockholm noterade jag att det var i stort sett snöfritt, till skillnad från hemmavid i Hökarängen där snön fortfarande ligger i drivor. Man blir alltså obönhörligen avslöjad som lantis om man kommer vinterklädd och spatserar nedför Kungsgatan.
Nästa gång ska jag ha solglasögon och Hawaii-skjorta på mig när jag besöker den inre citykärnan av Stockholm så att jag inte avslöjar mig som lantis.
Kanske flipflops på fötterna, eller är det kört?

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Och glöm inte snorkeln ...

30 januari, 2006 19:40  
Blogger Unknown said...

Vaddå? På Gotland kör vi Hawaii-skjorta och solglasögon året om - fattar inte riktigt hur du menar Rex? Har ni snö i Hökarängen? Ääääääääh, du skojar…

Tjo och hopp, om man skulle gå och ta sig ett kvällsdopp?

30 januari, 2006 20:03  
Blogger Drysen said...

Badring också!!

30 januari, 2006 20:38  
Blogger Maria said...

Japp, flipflops rules! Du har blivit utmanad, läs mer på min blogg :)

30 januari, 2006 23:10  
Anonymous Anonym said...

Vågar du inte anta min utmaning, som jag lämnade här i din blogg härom dagen, med hänvisning till min blogg den dagen? Eeeh..?

31 januari, 2006 14:05  
Blogger Ivana said...

Vadå kört! Det är ju årets mode! ;)

31 januari, 2006 22:26  

Skicka en kommentar

<< Home