onsdag, januari 25, 2006

Otursmannen

Jag är ingen otursman men jag verkar dra till mig olyckor. Häromdagen när jag gick förbi tunnelbanetåget rasslade det till och en överförfriskad kille ramlar ut genom dörrarna som precis slog igen. Han blev liggande förvirrad och påverkad av något gott vin eller liknande, oroväckande nära tåget som precis skulle åka, jag sprang fram och slet upp han till en bänk så han fick sätta sig. Igår gick jag förbi ett par roterande dörrar när en kille med rullstol skulle försöka ta sig igenom. På något oförklarligt sätt fastnade hans stol i dörrarna och han åkte runt 2 varv innan jag hann fram för att stoppa dörrarna och dra loss hans rullstol. Vad kommer att hända runt omkring mig idag? Detta är endast de händelser som jag själv har sett, vad som skett runt omkring mig utan att jag sett det lever jag i lycklig okunskap om.
För eran egen säkerhets skull: Håll er borta från mig. Eller se över erat försäkringsskydd.

6 Comments:

Blogger Pia-Pralin said...

Jag är helförsäkrad! Mig skrämmer du inte bort så lätt! :-)

Kanske du var livvakt i ditt förra liv..

25 januari, 2006 13:23  
Blogger Rex said...

Jag har ju alltid drömt om att få vara superhjälte. Nästa gång jag ser ett olyckstillbud slänger jag av mig mina ytterkläder ner till understället och hoppar till undsättning samtidigt som jag vrålar:"-Otursmannen till undsättning"

25 januari, 2006 14:07  
Blogger Drysen said...

Hjälten Rex :) Du måste skaffa ¨sån cape och så nu ju :)

25 januari, 2006 14:07  
Anonymous Anonym said...

*skrattar* Här har du en till som sitter i samma sits! Skönt att veta att man inte är ensam i alla fall :P Kul blogg!!

25 januari, 2006 14:36  
Anonymous Anonym said...

Mmmm...låter som jag ska akta mig särsklit då,,för jag är oturskärring nr1...
Får väl snart V.I.P plats på akuten ,,för där är jag stammis :D
Var bara tvungen att titta in igen,
.,,(kikade in på din hemsida oxå),,,kul grej ni gör ;)
Ha det,,,//Disa

25 januari, 2006 23:01  
Anonymous Anonym said...

Tycker snarare det låter som att du håller på att utveckla någon typ av superhjälte-egenskaper... Satsa på Spiderman, så får du konkurrera med min son...!

30 januari, 2006 13:23  

Skicka en kommentar

<< Home