fredag, januari 13, 2006

Guldpresent

Min tjej fyller snart år och hon har önskat sig en guldring som hon utsett åt sig i en guldsmedsbutik. Men jag tycker det är så futtigt med ett litet paket. Jag vill självklart ge henne ett stort paket kanske tom två stora paket. Jag har nämligen hittat ett par högtalare som skulle matcha våran förstärkare perfekt. Vad överraskad hon kommer att bli när hon förväntar sig ett litet paket och jag kommer in med kaffe på sängen med två bautastora paket.
När hennes ögon tåras av tacksamhet och hon hackar fram mellan snyftningarna och säger:
"-Men jag ville ha guld." Då visar jag bara triumfartat baksidan av högtalarna:"Kolla guldkontakter".

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du va mig en go kille du.....hon kommer säkert att bli jätteglad över din present....hm...för du hade väl absolut inget egenintresse i den presenten va. *S*

14 januari, 2006 08:06  
Blogger Unknown said...

(OBS! Det här får inte Rex läsa. Top Secret!)

Till Rex tjej: har förstått att Rex lider brist på läppstift i guldhylsa, guldskor med höga klackar, en aftonklänning i guldlamé samt lösögonfransar i guld. Även om han inte uttryckt denna önskan öppet till dig, så har vi som bloggar runt i cyberspace snappat upp hans subtila signaler.

Om du alltså vill ge honom en present som han VERKLIGEN blir glad av, så är de här guldpryttlarna ett hett tips! Är lite osäker på var man får fatt på rätt storlekar, men Christer Lindarw kan säkert tipsa vidare.

14 januari, 2006 09:36  
Blogger Elin i Björken said...

Ha ha ha! Du och min gubbe har samma tankar angående presenter. Därför har jag börjat att köpa mina egna, slå in dem och lämna över till gubben att ge mig vid rätt tillfälle. Man får inte vara dum!

14 januari, 2006 11:35  
Blogger Drysen said...

Du kan ju alltid måla högtalrna i guldfärg....då ser dom ju mycket dyrare ut än en liten fjuttig ring :)

14 januari, 2006 12:00  
Blogger Elin i Björken said...

Är inte din fru i mycket stort behov av en sån här?

http://iwantoneofthose.com/search.do;jsessionid=02E410F26E102C37F8DFAD52AC37EF47?lid=more_info_TVWATC&productCode=TVWATC

14 januari, 2006 14:16  
Anonymous Anonym said...

Näe, Rex! Så grym kan inte ens du vara...! Glöm inte bort att du också fyller år en dag!

14 januari, 2006 21:00  
Blogger Pia-Pralin said...

Jag fick en subwoofer (eller vad det nu heter) i födelsedagspresent när jag fyllde 23, jag har inte förlåtit honom än!! :-)

14 januari, 2006 22:23  
Blogger Maria said...

En gång fick jag faktiskt en minidammsugare av min OBS! före detta sambo. Jag hade inte uttryckt något särskilt önskemål om det vad jag minns. Så där har du ett annat tips :)

14 januari, 2006 23:54  
Blogger Rex said...

Tjejer är svåra att förstå sig på. Jag köpte en hel påse med rengöringsmedel & andra nyttigheter till hemmet på en mors dag. Inte alls uppskattat??!!
Var det bara för att det var röda prislappar på allt??

15 januari, 2006 00:15  
Anonymous Anonym said...

Ha ha ha, låter som en toppide, vi får hoppas att hon köper nya handväskor och dyrt smink till dig på din födelsedag, ha ha ha. Ingen dum ide alls!!

15 januari, 2006 11:20  
Blogger Dan (gearhead) said...

Helt rätt... :)

16 januari, 2006 09:19  

Skicka en kommentar

<< Home