söndag, januari 08, 2006

Den skinande spisen


Den nya spisen kom på plats innan nyår snabb leverans, redan nästföljande dag som vi köpt den.
Den är fortfarande glänsande vit & glasemaljen putsar jag flera gånger om dagen med ett specialmedel så den är fortfarande i skick som ny. Tyvärr så är den väl inte lika fin när vi börjar laga mat med den. Så jag har övertygat min sambo om att det kan ta tid att koppla in den (i själva verket räcker det med att stoppa in en stickpropp i ett uttag på baksidan).
Men det går ingen nöd på oss, mikron funkar bra & vi har en pizzeria precis runt hörnet.
Jag vill ha spisen så här snygg ett bra tag till.

12 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vår glashäll blev jätteful med tiden, men när vi skulle sälja lägenheten putsade jag upp den med vim och skrapade bort fastbrända ringar med ett rakblad. Jag lovar att den blev som ny, i mycket gott skick för att vara 4 år som den var då.

Du kan med gott samvete använda spisen och veta att du kan få den i nyskick igen. Om vi kunde, så kan du!

08 januari, 2006 20:46  
Blogger Marika said...

Det var ju också en taktik..hehe

09 januari, 2006 01:02  
Blogger Unknown said...

Äh, lyssna inte på husmor. Fortsätt din taktik med att det är svårt att koppla in spisen!

09 januari, 2006 08:58  
Blogger Frk Fleggman said...

Om du inte tänker använda den, så kan du väl brodera en snygg duk och lägga på hällen. Skyddar mot damm och ofrivilligt skavande. På duken kan du ställa en snygg vas med en bukett torkade blommor i. T.ex.

09 januari, 2006 14:34  
Blogger Unknown said...

Du skulle kunna brodera svarta, gammaldags spisplattor på en vit duk och lägga ovanpå!

09 januari, 2006 14:39  
Blogger Fisso said...

Lycka till!!!!!!!!!!!!

09 januari, 2006 16:52  
Blogger Pia-Pralin said...

Ok, du kanske är tjenis också med Pizzabagaren här i Firemountain han har en t-shirt som det står
"Supporta din lokala pizzabagare ät pizza alla dagar i veckan" :-)

09 januari, 2006 21:59  
Anonymous Anonym said...

Ett bra sätt för att behålla spisens fräschör när man lagar mat är att lägga ut ett lager av gladpack över hällen innan man sätter igång med matlagningen! Jag har inte testat själv, men det låter som logiskt, eller...?!;-)

09 januari, 2006 23:12  
Anonymous Anonym said...

Cool spis. Om man, mot förmodan, skulle tillreda murklor på spisen. Ta då en stor kastrull...Det kan bli fula märken av vattnet

09 januari, 2006 23:26  
Blogger Elin i Björken said...

Tänk! Jag tycker spisen skiner mer och mer. Du måste putsa den av bara 17. Använder du Tomteskur eller går du lös med stålullen direkt?

10 januari, 2006 19:54  
Anonymous Anonym said...

Tack för tipset Rex!
Nästa gång det blir dags ska jag se till dra ut på installationen också.

10 januari, 2006 23:02  
Anonymous Anonym said...

Shine on, Rex!

Samuel

11 januari, 2006 18:18  

Skicka en kommentar

<< Home