torsdag, januari 05, 2006

Missnöjd eller tråkig?

Att ha Universums tråkigaste blogg är inte lätt.
Mitt liv är ju inte tråkigt.
Ett lyckligt förhållande (förutom vid PMS).
En rolig treåring (förutom när vinteroverallen ska på).
En välartad 15-åring (förutom när han tycker jag är en körd gubbjävel som ska hålla käften när han ska köpa trasiga dyra jeans).
Vad har jag för tråkigt att skriva om? Mitt jobb? Min hobby? Min lön? Mitt kön? Nya rön?
Jag var på Biltema idag & hittade där en stjärtlapp för 9.90 istället för på Ica Maxi, där de tog 12,90 det är väl inte tråkigt??
Dessutom åt jag fiskbullar till lunch igår, & det är ju hur gott som helst.
Nej har man ett roligt innehållsriklt liv är det inte lätt att ha en tråkig blogg.

13 Comments:

Blogger Pia-Pralin said...

Ja tänk, vi som trodde att du verkligen var en trist person ;-)

05 januari, 2006 10:32  
Blogger Unknown said...

Åh Gud, stackars dig: PMS! Jag bara dog av skratt. Förlåt. Men jag vet ju hur det är: en dag bara ÄR man verkligen sur och knölig och DET MED ALL RÄTT eftersom världen är orättvis. Men den käre mannen går runt och VET att det är PMS.

PMS kan i andra sammanhang betyda Pantone Matching System – för tryckfärger. En gång jobbade jag med en text om just tryckfärger då stavningskontrollen föreslog att jag istället för ”PMS” skulle skriva ”Pommes Frites”.

05 januari, 2006 11:33  
Blogger Drysen said...

Fy va tråkigt...

05 januari, 2006 12:10  
Anonymous Anonym said...

Jag måste säga att jag lider med dig, det måste vara skitjobbigt att få till en tråkig sida för en sådan kille som dig. MEN det var inte det jag ville ta upp, jag frågar mig i stället varför det verkar vara (är) som så att du har en till 99% kvinnlig publik? När jag tex läser bloggen "bloggfrossa" så verkar publiken mer blandad.... VARFÖR tilltalar du kvinnor mer än män och betyder det att mina år inom hemtjänsten med bara kvinnliga arbetskamrater fortfarande sätter sina spår?

05 januari, 2006 14:59  
Blogger Batbut said...

*s* Ville bara säga att jag läst ikapp lite. Du är fortfarande lika tråkigt. Förmodligen därför jag småler hela tiden *s*

05 januari, 2006 16:18  
Blogger Elin i Björken said...

För en del är det en konst att vara tråkig, för andra kommer det helt naturligt...

05 januari, 2006 17:54  
Anonymous Anonym said...

Men det låter ju rätt mörkt ändå som du beskriver det. Bara tanken på att varje dag känna sig tvingad att producera innehåll till universums tråkigaste blogg skulle väl kunna få självaste Kafka att känna att han själv nog hade det rätt bra trots allt. F.ö kan jag meddela att din blogg smittar på något sätt. Sedan jag började titta in här har mycket elände hänt. Tvättmaskinen håller på att gå sönder, igår var det stopp i avloppet från diskhon (hur kul är det på en skala?), trådlösa nätverket fungerar numera bara stokastiskt, biltullar har införts, halsfluss har drabbat familjen mm.

06 januari, 2006 02:30  
Blogger Rex said...

Till Leo: Biltullarna är inte mitt fel jag vet vad jag röstade på ;-)
Stokastiskt!!??
Grymt ord.
Till alla:
Egentligen välkomnar jag ju vardagens tråkigheter det är ju de som driver en tråkig blogg framåt. En ännu tråkigare blogg vore förvisso en blogg som aldrig uppdaterades. Eller som någon skrev till mig:-Din blogg är inte tråkig bara ointressant

06 januari, 2006 02:38  
Anonymous Anonym said...

Nu får du ju skärpa dig Rex!
Varje dag tar jag mig en hink kaffe och sätter mig framför datorn för att i lugn och ro surfa runt lite. Läsa tidningarna, kolla lite bloggar osv.
Av någon irriterande anledning hamnar jag ofta mitt i din blogg och då blir jag ju tvungen att läsa eländet.
Din humor är så sanslöst sjuk. Nästan varje dag frustar jag rakt ut. Ett sånt där helt psykgalet skrattfrustande som inte går att stoppa.Vilket alltid resulterar i att jag får torka äckligt kaffe som jag í hög hastighet hostat ur mig.Både på tapeten och över hela datorn.
Kamma till dig nu Rexen!

07 januari, 2006 12:27  
Anonymous Anonym said...

Jag är lite som Rincewind i Terry Pratchetts böcker; Jag vill inget hellre än att ha ett lugnt, tråkigt och ointressant liv!
Men det händer ju saker typ HELA TIDEN! Kul saker, hemska saker, frustrerande saker? Vad fan ska man göra?

13 januari, 2006 12:27  
Anonymous Anonym said...

Ja, men vi kanske kan göra ett byte ett tag, för jag har bloggtorka just nu och i min blogg verkar det som folk förväntar sig att skratta och jag har ett OTROLIGT trist liv just nu! Kanske vi skulle byta ett tag? Eller så öppnar du en till blogg, där du kan ösa av dig allt roligt, så blir det bara tråkiga saker kvar att skriva i denna...! Ha det bäst!

14 januari, 2006 21:08  
Anonymous Anonym said...

Ähh, du bara koketterar med detta att vara tråkig. Inte är du tråkig inte, det ser jag direkt.

15 januari, 2006 19:50  
Blogger Cliff Hanger said...

Ett annat ord för stjärtlapp: rövsame. Häpp!

26 januari, 2006 02:48  

Skicka en kommentar

<< Home