söndag, januari 08, 2006

Inredning

När jag hade insomningssvårigheter fick jag ett tips av en polare. Han brukade bygga ett hus i tankarna som han sedan inredde rum för rum för att varva ner & sedan somna till ro.
Testade självklart samma metod, men nu är jag ännu mer vaken när jag ligger & tänker på kostnaderna för materiel, hantverkare, inredning & möbler undrar hur jag ska ha råd med de stora lån som behövs. Tänk om något blir fel vid bygget? tänk om Sverker i Plus inte vill göra ett inslag om mitt hus & allt fusk som uppdagas efter ett halvår? Nej det blir nog till att räkna får istället.

7 Comments:

Blogger Elin i Björken said...

Ha, ha! Vi byggde hus på riktigt och vi är fortfarande oroliga för alla fel som ska dyka upp. Det är inte lugna nätter, här inte!

08 januari, 2006 15:58  
Blogger enSam said...

Om man inte kan somna på kvällen så ska man sakta gå igenom vad man har gjort under dagen. Fast baklänges.
Bulletproof!
Kommer aldrig så långt som till lunchen ens innan jag sover.

08 januari, 2006 17:20  
Blogger Unknown said...

Tänk dig då att du bygger huset på Gotland, så är alla dina problem lösta. Här går det nämligen inte att få fatt på en hantverkare! Alla är som uppslukade av byggboomen. Så, inga hantverkare, inga fel att oroa sig för.

(Om du inte kommer på att du ska importera hantverkarna från Polen, då har du nya problem typ blockader att fundera över…)

08 januari, 2006 17:25  
Blogger Maria said...

Ett tips är att tänka på någon riktigt smörig lugn låt, som I want to know what love is. Då somnar man på fläcken.

08 januari, 2006 21:17  
Blogger Marika said...

Keep to the sheep! Funkar alltid!

09 januari, 2006 01:00  
Anonymous Anonym said...

Va!!!! Finns det män med insomningssvårigheter????

10 januari, 2006 07:50  
Anonymous Anonym said...

Ha, va kul - jag brukar oxå inreda lägenheter, hus mm när jag ska försöka sova. För mig funkar det oftast jättebra - blir harmonisk och fin :-) Men då brukar jag aldrig komma in på kostnader å sånt, drömmer bara...

18 februari, 2007 00:36  

Skicka en kommentar

<< Home