lördag, april 19, 2008

Det är slut!

"-Nej det är inte dig det är fel på, det är mig"
För att citera en klassisk "göraslutfloskel"
Denna blogg blir nu en exblogg, en FDblogg.
Varför ska man blogga för när alla har en egen blogg så att ingen läser andras bloggar?
När jag drog igång bloggen för 3 år sedan på dagen så trodde jag kanske att man skulle hitta något kul att skriva om under tiden som tiden gick, men det sket sig.
Det vart inget roligare.
Bloggen har gett kontakt med polare från förr som jag tappat kontakten med, det är kul.
Bloggen har även visat sitt fulaste nätmobbartryne från anonyma påhopp, mindre kul.
Tack till dig som följt min blogg.
Hoppas att detta beslut som jag tagit gör ditt liv lite roligare nu när Universums tråkigaste blogg slutar.
Jag gör en storartad final med den största av alla pampiga pamplåtar:
"The Final Countdown"
Med den pampiga syntfanfaren i högtalarna önskar jag er ett roligt liv utan tråkigheter.
Salut!

21 Comments:

Blogger Unknown said...

Ja ja, allt har sin tid. Det har varit lite klent med inlägg från dig på sista tiden. Litet trist, men du har ändå varit ganska uthållig.

Tyvärr pallade jag inte med att lyssna på hela den fantastiska versionen av The Final Countdown - du förstås säkert varför...

Annars hoppas jag att du slår en pling när du har vägarna förbi :-)

20 april, 2008 11:34  
Anonymous Anonym said...

Hejsan

Är det ett tråkigt skämt att du ska sluta ? Har följt din blogg ett par år och alltid haft tråkigt !! Storstilad avslutning i så fall med the final falsksång. Riktigt tråkig version av en trist låt.

20 april, 2008 12:18  
Blogger Förhudslös och Ryggradslös said...

Tråkigt - jag har både skrattat åt och stulit din lek med ord och fraser för eget bruk, dåligt - jag vet... men så är det med allt - alla kopierar den bäste.

Nu hoppas jag att du får tid över att få till en spelning med John & Marcus. Gärna till sensommaren när folk börjar komma hem från semestrarna - och varför inte på ombyggda "Berget".

20 april, 2008 16:01  
Blogger Elin i Björken said...

Men vad tråkigt! Jag kommer att sakna din blogg.

Det verkar som om det är en trend att lägga ner bloggar. Kanske din återuppstår så småningom. Kan det vara värt att komma och kolla då och då?

The final countdown har väl aldrig låtit så bra som denna version? Fantastiskt! :o) En fantastisk final på en rolig blogg.

Kramis

20 april, 2008 22:01  
Blogger Dan (gearhead) said...

skål.

21 april, 2008 08:40  
Anonymous Anonym said...

Välkommen att besöka en charmant modeblogg där man kan läsa reportage om olika designers, få inspiration att knåpa ihop trender med det man har i garderoben. Om du har lyckan att träffa på oss kan du även hamna i bloggen som dagens inspirations modell.

Mvh Little Peaché

21 april, 2008 10:14  
Anonymous Anonym said...

Lägger du av? *Skakar förvånat på huvudet* Trodde du "alltid" skulle hänga kvar, liksom! Nåja, du kanske kommer igen så småningom. Och om inte: HA DET BÄST!! Kram!

21 april, 2008 12:02  
Anonymous Anonym said...

Nu får du ju mer tid till att skrapa triss och leta extrapriser.
Ha det bäst /oldslope

22 april, 2008 00:36  
Blogger Rex said...

Åsa: Jag tror inte någon orkat lyssna klart på den versionen, jag gjorde dock det innan jag lade upp den så jag vet vad jag publicerar :-)
JRB: Ombyggda berget? Lät intressant, sist jag var i Södertälje var jag på ombyggda Milano ;-)
Elin: Jag följer inga trender, jag har ingen koll/Kramis
Dan: skål!
Little Peach: Jag har gjort mina månadskalsongercollection :-)
Tonårsmorsa: Du är enträgnare än jag, kram.
Oldslope: tro det eller ej, men jag hittade 300 kronor hos min lokale ICA-handlare härförledens, tyvärr såg kassörskan att jag hittade dem så jag kände mig tvungen att överlämna dem till henne.

22 april, 2008 00:57  
Blogger zanza67 said...

Hoppas bloggen ligger kvar. De första 50-100 inläggen är bland det mest kvasi-genial-tråkiga som ngnsin har skrivits på blogg, sten, papyrus eller papper. Ska du ta bort den får du hinta så jag får kopiera. Zanza

24 april, 2008 09:30  
Blogger Sol said...

Trist at du slutter. Du var et roligt bekjentskap. jeg ønser deg lykke til videre ;-}

27 april, 2008 00:48  
Anonymous Anonym said...

En epok går i graven, men allt roligt har ett slut...

Förstår inte vitsen av att mobba någon anonymt... Då missar man ju allt det roliga... Men förmodligen är det fega små ynkliga kräk... som förtjänar kvastskaft i sina rumpor - grova kvastskaft med mycket stickor...

Well... Man tackar och bockar för den här tiden, och vi ses på annat ställe :)

Hola!

/Pappa Grappa

27 april, 2008 12:53  
Blogger In waiting said...

Vad trist att du slutar, dock märker du ju genast att jag inte är inne varenda dag direkt. Hoppas att du kanske återkommer någon annan gång.
Ha det underbart i ditt nya bloggskrivandefria liv!

27 april, 2008 22:37  
Blogger Gunilla L said...

Trist att du lägger ner, har läst lite då och då dina små underfundiga texter. Fick tips om dig för flera år sen genom min dotter som var en jäkel på att blogga. Hon hade flyt i början och sen rullade det på för henne så hon till och med kunde tjäna pengar på sin blogg.
Men, du har rätt i att nu är det så väldigt många som bloggar, så, alla drunknar i varann liksom, eller vad man ska säga... Tja, så det blev, och fort gick det.

28 april, 2008 23:16  
Anonymous Anonym said...

Synd att du slutat. Jag har kikat in mer och mer sällan eftersom du inte bloggade så mycket mot slutet. Kommer att sakna din blogg och hoppas du låter den ligga kvar. Ibland kommer jag att tänka på knasiga inlägg och sitter och skrattar och bara MÅSTE gå in och läsa det igen.

30 juni, 2008 14:27  
Anonymous Anonym said...

Jag heter Carina Gisslen är vi släkt tro????

29 juli, 2008 17:10  
Blogger Maria said...

Tack för kommentaren! Det var attans trist att du slutat med din blogg (faktiskt tråkigare än själva bloggen ;) ), men man får väl läsa det som finns. Blev lite nyfiken på Televinken nu förresten :)

01 oktober, 2008 23:31  
Anonymous Anonym said...

Meen Hallååååå!!
Asså här har man vart o gluttat o glanat i tre års tid Å så påstår du att denna trevliga sida ska läggas ner!! LÄGGAS NER?? Asså näääj det går jag INTE med på, så det så!! Visserligen är jag ju inte här så ofta o kommentera har jag aldrig kunnat förut men asså jag vill kunna komma hit o få dra på mina smilband då då. Är beroende av det!! Näpp nu går jag i ide!!
Kraaaam / Miafia =0)

06 december, 2008 23:02  
Anonymous Anita said...

Men seriöst..
Jag kom ju nyss ? *s*
Precis när man hittar din blogg så slutar du alltså?
//Anita

07 juni, 2009 16:27  
Anonymous Anonym said...

Hej Rex!

En något sen kommentar kan man tycka men jag vill ändå skriva att din blogg är den vettigaste och roligaste blogg jag någonsin läst. Du skriver jäkligt bra, skriv en bok någon dag, jag köper den!
Tackar och bockar för många skratt!

/Mattias

09 januari, 2010 01:32  
Anonymous Gata said...

Bittersweet news finding out that you will no longer share ur all so authentic and sarcasm every day analysis.
But just want to let you know that there is an angolan lady who did appreciate the most boring blog in this universe. So much that i even put out a link for it on mine.

By the way, pratar svenska men sitter i Angola med ett inte sa svenskt tangentbord, sa for att undvika saknaden utav aao blir det enklare att utrycka mig pa eng.

Tchao

26 maj, 2010 17:08  

Skicka en kommentar

<< Home