onsdag, december 19, 2007

Medelåldersgymnastik

Det är bara en myt att man rör sig mindre när man blir äldre.
Jag personligen går flera mil extra varje dag, eftersom när jag kommer ut i köket totalt glömt bort vad det var jag tänkte att jag skulle hämta när jag var i vardagsrummet, varpå man får gå tillbaka för att försöka återskapa det minnet.
För att inte tala om hur många gånger jag måste vända hemåt igen när jag är på väg till tunnelbanan eftersom jag glömt månadskortet.
Endera dagen blir väl min största mardröm verklighet:
Att jag sitter naken på tunnelbanan eftersom jag glömt kalsonger & byxor hemma.
Men då talar vi inte om lätt medelåldersgymnastik, då talar vi om sprinterlopp för att komma hem så fort som möjligt från folks roade blickar.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Se det positivt...du skulle troligen glädja många :)

Inte många f.d fågelskrämmor som kan springa heller så jag tycker att du ska vara oerhört stolt. ;)

20 december, 2007 00:26  
Anonymous Anonym said...

hihi medelåldersgymnastik låter som bra grejer. hursom, god jul på dig! vargakram

20 december, 2007 01:09  
Blogger Unknown said...

Roade blickar? Jo jo, det kanske finns en och annan tant som får något annat i blicken, så det vill nog till att du kan springa!

:-)

20 december, 2007 22:26  

Skicka en kommentar

<< Home