onsdag, januari 23, 2008

Skapa barn hindrar skapandet!


När jag var liten läste jag en intervju med John Lennon, där en journalist frågade varför det tog 5 år innan han släppte "Double Fantasy" från albumet innan.
John Lennon svarade: "-Jag har varit pappa i 5 år".
Utan att på något sätt jämföra mig med den ärevördige herr Lennon, men nu förstår jag vad han menade.
Att ha blogg, jobb familj, musikambitioner, vara vicevärd, och en hobby som innebär ett ständigt sökande efter ovanlig taggtråd. Det tar tid. Dygnet har bara 24 timmar. Satte en magnet över klockan igår & då gick den mycket långsammare, tills jag tog bort magneten. Då gick klockan fortare än den väckarklocka jag skruvade sönder när jag var 6 år!
Bifogar en bild på mig som 6-åring, vilket är totalt ointressant, precis som detta inlägg & hela min blogg. Undrara bara varför jag sov med strumpor & långkalsonger under pyjamasen????

8 Comments:

Blogger Elin i Björken said...

Vad underbart söt du var! Och Kalle Anka vid sidan. Vilka tider!

Du är säkert lika söt idag, men ser kanske inte fullt så oskuldsfull ut?

Sen blev jag så nostalgisk när jag såg bilden. Vi hade EXAKT såna påslakan. Jag har väl inte sett dem på typ 35 år eller så, men OJ vilken flashback!

Snacka om tidsmaskin!

23 januari, 2008 07:28  
Blogger Unknown said...

Kanske beror på att dina föräldrar var oroliga för att du skulle frysa ihjäl eftersom du uppenbarligen inte använde så mycket täcke uppepå din lilla kropp? Och eftersom de ändå satte på dig långkalsonger och pyjamas, så blev du förstås så rysligt varm att en naturlig reflex var att direkt sparka av dig täcket...

23 januari, 2008 09:42  
Anonymous Anonym said...

NÄe, han var bara en av alla dessa kill-kaminer. Jag har aldrig fattat varför killar alltid är så varma, men de är de alla (99%). När jag sover under duntäcke och fryser, sover mannen utan täcke och tycker att det är varmt. How come? Sooo skumt. Man ser samma tendens även hos 3-åriga blivande män. Jag vill se en vetenskaplig undersökning som visar att mäns kroppstemperatur är minst fyra grader varmare än kvinnors.

26 januari, 2008 02:06  
Blogger Förhudslös och Ryggradslös said...

golvet skulle behövts slipats.

26 januari, 2008 12:33  
Blogger zanza67 said...

Väldigt fint foto. Mkt 70-tal runtomkring....

26 januari, 2008 23:47  
Anonymous Anonym said...

hehe, vilken gullig en!

28 januari, 2008 10:24  
Blogger Rex said...

Elin: Jag använder samma sängkläder än :-)
Åsa: Vad kom först? Hönan eller ägget?
Anonym: Ni kvinnor gör männen så heta :-)
JRB- Hela huset skulle behövas slipas, det var en prästgård från 1700talet.
Zanza: Det som stör mig är att min leksaksbil på bilden, en "Marcos Volvo" är försvunnen.
Vargakvinnan: Det dras jag med fortfarande :-)

28 januari, 2008 12:44  
Anonymous Anonym said...

Vissa manniskor som jag vet om anvender kalsonger i alla månader som har ett R i seg. Møjligen at denna bild f.eks. er tagen i slutet av April. Jag har en viss kamerat som anvender kalsongaer i hela den månaden oansett vader.
Vet du om några sånna maniskor???
Hilsen Roar

01 februari, 2008 01:27  

Skicka en kommentar

<< Home