fredag, februari 15, 2008

Töntpappa


Min dotter har blivit en sucker på Televinken. Hon gillar att lyssna på de nyutsläppta CDs som finns med återutgivningar från 70-talet.
Dessutom finns ett förträffligt Televinken-arkiv på SVTs hemsida.
Några avsnitt var i sv/v varpå dottern frågade vart färgen var, fadern svarade att på den tiden var allt i TV utan färg.
Ett hånfullt skratt från avgrunden ljöd ur dotterns strupe. Utan färg??!! HaHaHA!
Min barndom var grå, inte konstigt att min tillvaro blev grå.
Men diabilderna från den tiden är iallafall i färg.

(Jag är hårdingen i mask & toppluva)

11 Comments:

Blogger Elin i Björken said...

Och modemedveten i så låg ålder!

Vilken tuff kille du var/är!

18 februari, 2008 07:23  
Anonymous Anonym said...

Du va verkligen bra på att hålla masken redan då - inte minsta tillstymmelse till leende! :) /Finnjäntan

18 februari, 2008 11:13  
Blogger Unknown said...

Icke att förglömma "Titta-Leka-Lära". Jag grubblade en del på hur de i det programmet kunde sjunga namnet på de barn som satt och tittade. Tills jag kom på att det inte var "Åsa" de sjöng, det var "onsdag". Suck.

21 februari, 2008 19:57  
Blogger Rex said...

Åsa: Jag gick stolt ut i köket & berättade för min mor att magen var full av termosar. det var först för några månadr sedan jag förstod att det pedagogiska barnprogrammet jag tittade på måste ha sagt tarmar?!

27 februari, 2008 03:14  
Anonymous Anonym said...

Humdidumdidumhumhum...

Sorry, jag passade på att "utmana" dig... Mao ska du - om du orkar - skriva nåt om 70 talet/din favvomusik/motivera/publicera en "jotjob-video"

hmm...

01 mars, 2008 23:08  
Blogger Noli me tangere said...

Hej killen
Hade glömt att du har blogg, men sebbe påminde mig så jag var inne och läste idag. Kul som fan. Jag skriver också men inte med din snärt. Ha det bäst.
Annakarin
ellerhur1.blogg.se

03 mars, 2008 13:32  
Blogger Unknown said...

*Pling*

Är det inte dags att byta diabild nu?

:-)

15 mars, 2008 10:33  
Anonymous Anonym said...

Hmmmm, man kan ju fråga sig vad som hänt?

Orkar inte blogga, ingen dator i cellen eller också har du äntligen lyckats köpa rätt Trisslott och sitter under palm ...

23 mars, 2008 00:25  
Anonymous Anonym said...

När man råkar få syn på en blogg som utger sig för att vara "Universums tråkigaste" måste den ju bara kollas och har ingen aning om hur jag hittade hit men att det skulle vara en bekant från förr var ju otippat!
"Förr" som i Kloaken, Nykvarn,84-85
/Trini Fröström

27 mars, 2008 01:32  
Blogger LiSbEtH said...

Haha, fikk du motordrevet målbånd til jul?? :)

02 april, 2008 18:02  
Blogger Rex said...

Lisbeth: Nej jag fick inget sådant måttband, så jag haft väldigt svårt att vara måttfull sedan jul.

07 april, 2008 17:55  

Skicka en kommentar

<< Home