tisdag, juni 12, 2007

Skinnpaj

Var ska man ha mobiltelefonen på sommaren?
En snygg väska vid bältet runt midjan?-ser lite 80 ut.
I en snodd runt halsen?-efter att ha fått ett blåöga av en fladdrande mobil när jag sprang till bussen, nej tack.
Bakfickan?-så inte min bakdel som jag tränat på en kontorsstol hela vintern framhävs?
Framfickan?-och utsätta min värdefullaste kroppsdel för strålning?
En käck handväska?-nja!
Det finns bara ett sätt, min vinterfodrade skinnpaj får stanna på även under sommaren.

13 Comments:

Anonymous Anonym said...

hejsan!
undrar om du glömde av skivan till ett dunder fan i Arvika...:)?

12 juni, 2007 16:53  
Blogger Puman said...

Vinterfodrade skinnpaj under sommaren? Det är lika fel som en väska runt bälte. :)
Varför inte träna baken?

Jag tycker att du ska besöka:
http://manolo.se/index.php

Killar är rädda för manbag - så synd.

12 juni, 2007 17:02  
Blogger Elin i Björken said...

Smart! Skinnpajen får agera kombinerad mobiltelefonhållare och solskyddsfaktor.

12 juni, 2007 18:28  
Blogger Unknown said...

Skaffa en chic axelväska :-)

Funderar på om man skulle kunna göra en keps med mobilficka som var isolerad mot strålning fast då kanske den inte kan ta emot telekommunikationen eller?

Eller, NU har jag det! Leta fram en gammal rullskridsko, kör ner mobilen i den och dra den efter dig i ett snöre! DEN var väl bra? :-)

12 juni, 2007 21:24  
Blogger Rex said...

Anonym: Nej jag har inte glömt, jag är bara en totalt usel skivdistributör.
Puman: Min bak är skitsnygg, därför vill jag inte dölja den med en mob i bakfickan.
Elin: Kanske ångbastu med??
Åsa: rullskridskoidén är tagen, börjar genast med att bygga om mina oanvända inlines som jag köpte för 5 år sedan-fortfarande helt oanvända.

12 juni, 2007 22:04  
Blogger Rollx said...

Ha inte mobilen i byxfickan när du skall göra manövrar på båtbryggan.

Jag tog ett ofrivilligt dopp idag. Jag klarade mig, men inte telefonen. :(

Fast det är synd att mitt "papphammar ögonblick" inte finns med på film. :)

13 juni, 2007 01:20  
Blogger Rex said...

Rollx: Du menar "Konsten att angöra en brygga"? ;-)
En polare till mig hade luren i bröstfickan & böjer sig ned över toastolen..... say no more.

13 juni, 2007 02:15  
Blogger Unknown said...

rollx: när du tappade mobilen från båtbryggan...

...då var det väl tur att den hade ett SIM-kort!

he he he :-)

13 juni, 2007 09:59  
Anonymous Anonym said...

Kanske köpa skinnpaj utan vinterfoder? Eller snygg dito men i västformat, med ficka nånstans?

13 juni, 2007 10:23  
Anonymous Anonym said...

jag släpar runt på en sån där handväska som mer eller mindre liknar en hockeytrunk. allt och inget ryms i den och skulle jag någonsin behöva mobilen så hittar jag den knappst däri.

13 juni, 2007 10:48  
Blogger Rex said...

Finnjäntan: Långhårig, skäggig; med skinnväst, bara en fethoj som saknas ;-)
Vargakvinnan: Jag vet, jag ser massa likadana som du på tunnelbanan varje dag. En mobil som ringer frenetiskt & en flicka med illrött ansikte som letar & letar efter sin mobil som ligger någonstans i väskan/ryggsäcken, lyckas altid hitta den precis när signalerna slutar. Tittar på uppringarens nummer, ringer upp & säger: "-Hej jag såg att du ringde" ;-)
Är det lika för dig?

13 juni, 2007 11:59  
Blogger Rollx said...

Rex. toastolen. :D

Åsa. Nä jag fick sköta "simandet". :D

13 juni, 2007 12:27  
Blogger Drysen said...

REX! Du ska inte ha mobil på sommaren! Lämna den hemma så ingen kan få tag på dig och njut av den svenska sommaren.

14 juni, 2007 20:07  

Skicka en kommentar

<< Home