fredag, april 07, 2006

Vårens tecken

Känner att våren tränger sig på. Börjar bli dags för de ritualer som hör våren till. Städa balkongen, ta fram balkongmöblerna (det går förvisso fort jag tog ju aldrig in dem i höstas). Samt det viktigaste av allt, kontakta min favoritkörsnär och hänga in alla långakalsonger på sommarförvaring. Det kostar ju en slant förstås men det är det värt. I slutet av juli när hösten är här känns det skönt att lösa ut dem och dra på sig dem nytvättade & nypressade. Då vet man att vintern är nära.
Men det struntar vi i nu, nu är det våren som är nära.

5 Comments:

Blogger Elin i Björken said...

Vårtecken kan också vara synen av ruttnande gräs som tittar fram under snön.

Varför klippte vi inte gräset en sista gång i höstas?

08 april, 2006 17:50  
Blogger Cliff Hanger said...

Du skrev att du skulle ta fram balkongmöblerna. Jag skulle vilja se hur du gör det, med tanke på att de redan stod framme.

http://tankaromstortochsmatt.blogspot.com/2006/04/vrdikt.html

10 april, 2006 03:26  
Blogger zanza67 said...

jaha...det var till körsnären de pengarna skulle gå som har sparats in under året genom köp av Icas lågprismärken, hamburgerkött till extrapris med kort datum, billiga jeans o tomtar etc...

10 april, 2006 10:19  
Blogger A said...

Våren är fantastisk... jag blir galen på att snön aldrig försvinner!! Jag vill också ta fram utemöblerna... vilka också, för övrigt, står kvar ute sedan förra sommaren! :)

11 april, 2006 21:14  
Anonymous Anonym said...

de där långkalsongerna blir jag djävligt nyfiken på om de måste vinterförvaras av en körsnär...
P

13 april, 2006 16:46  

Skicka en kommentar

<< Home