torsdag, april 06, 2006

Tjuvlarm


Hittade ett otroligt coolt larm till bilen i en katalog häromdagen. Endast 279:-, ser ut som en mobiltelefon. Tänkte beställa ett på en gång när jag smärtsamt blev varse om att Hobbexkatalogen där jag hittade larmet var från 1988, betyder säkert att varan har utgått eller är slutsåld. Men när jag tänker efter är det inte idiotiskt att ha ett tjuvlarm som ser ut som en mobiltelefon? Tjuven slår sönder rutan för att sno en mobiltelefon som visar sig vara ett tjuvlarm!? Nej den prylen kan inte ha blivit någon storsäljare. Då köper jag hellre en mobil som ser ut som ett tjuvlarm, med en ringsignal på 130 dB, det skulle vara soft.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Fast det kunde dom ju inte veta 1988... att mobilerna skulle se ut så. Så små, liksom.

06 april, 2006 17:05  
Blogger Rex said...

I texten står det "biltelefonmodell" & den har måtten: 17*6*2 cm. Så någon vision måste de haft.

06 april, 2006 19:20  
Anonymous Anonym said...

Den ide´n borde du ta patent på! Jag skulle också vilja ha en mobil som ser ut som ett larm! Kram!

08 april, 2006 17:51  
Anonymous Anonym said...

Ha ha...hur ser ett larm ut. Detektorer som är kopplade hit och dit, till en liten knappsats?

11 april, 2006 15:35  

Skicka en kommentar

<< Home