söndag, november 13, 2005

Kärlek eller sympati?

Jag och min trolovade var ute & åt, på restaurang i Stockholm, maten är helt Ok! och de har en bra servitris. Hon ser bra ut & är väldigt rolig.
När vi lämnade restaurangen så sa servitrisen till sina bekanta i baren att hon ville ha en ny pojkvän gärna en mörk kille & hennes blick råkade ramla på mig vilket jag ser som en ren slump.
I samma ögonblick hör jag ett brak bakom mig när jag tittar mot ljudet så är det min flickvän som ramlat nedför restaurangens trappa.
Hon ligger och ser helt hjälplös ut.
Var det en tillfällighet eller var det uträknat?? Finns det inget mjukare sätt att påkalla uppmärksamhet?

12 Comments:

Blogger Unknown said...

Har du kommit fram till något svar, eller ligger frun fortfarande kvar vid trappan medan du är hemma och bloggar?

13 november, 2005 13:04  
Blogger Karolina Lassbo said...

Det var nog ingen slump, utan en händelse planerad av Blogguden (ja han som ger oss nya idéer om vad vi ska skriva om), som fick dig till eftertankar och planer till om ett nytt blogginlägg.

13 november, 2005 13:32  
Anonymous Anonym said...

Ooops. Har ni flickor snackat ihop er om vilken färg som gäller på den personliga bilden idag???

Schysst matchning!

13 november, 2005 14:37  
Anonymous Anonym said...

Och, just det, Rex. Jag blev så till mig av den fantastiska likheten mellan Åsa och Karros bild.
Är det Åsa som varit förebilden för den Barbien möjligen?

Men, hur gick det för frun? Lämnade du henne och gick iväg med servitrisen?

13 november, 2005 14:39  
Blogger Unknown said...

Jag tycker inte riktigt att de lyckades med frisyren, men vad gäller kroppsformen är den identisk.

13 november, 2005 15:44  
Blogger Maria said...

Hon vill givetvis ha din uppmärksamhet! Ibland måste man ju som tjej ta till sådana metoder :)

13 november, 2005 19:35  
Blogger Drysen said...

Jag förstår mig inte på kvinnor... :S

13 november, 2005 20:20  
Blogger Rex said...

Attans! Henne hade jag glömt totalt. Tyckte väl att det varit tyst härhemma!!

13 november, 2005 20:46  
Blogger Karolina Lassbo said...

Ojdå. Jag känner mig helt plötsligt bara som en blek kopia av Åsa. det var inte meningen att hon skulle märka att jag härmade henne. Jag måste byta style nu på en gång. En lite mer inplastad stil.

14 november, 2005 00:32  
Blogger Maria said...

Men hallå där! Jag skulle bara vilja framföra min reservation mot att du har skrivit om ditt inlägg så att min förra kommentar framstår som totalt meningslös och överflödig. Jag är ganska uppmärksam, nämligen :)

14 november, 2005 23:43  
Blogger Rex said...

Jag ber om ursäkt. När jag läste den i efterskott tyckte jag att den var helt värdo skriven, plus att jag nästan lämnade ut en stackars oskyldig servitris, så jag var tvungen att ändra lite.
Ber om ursäkt.
Tack för ditt inlägg.

15 november, 2005 00:44  
Blogger Maria said...

Det är lugnt, såvitt jag vet har vi onlinepubliceringsfrihet (vad skulle det annars heta?) i det här landet. Kände mig bara nödgad att påpeka det hela, man måste ju tänka på sitt anseende :)
Tack för kommentaren förresten!

15 november, 2005 19:35  

Skicka en kommentar

<< Home