torsdag, oktober 25, 2007

Fördömda kiwi

Min rygg värker fortfarande, vilket försatte mig i en väldigt penibel situation i den lokala ICA-affären.
I kassan satt en ung tjej (högst 40) vid bandet bredvid mitt stod ytterligare två unga (högst 41) flickor.
På golvet ser jag att det ligger en kiwifrukt varpå jag frågar flickorna vid bandet bredvid om det möjligtvis är deras?
De svarar nekande & kassörskan säger: "-Jag tror jag vet vems det är!"
Vilket tvingar mig att sakta sakta med böjda knän böja mig långt ner för att få fatt den lille kiwi-uslingen och stelt räcka över till kassörskan.
Nästa gång håller jag tyst om det inte är en yuccapalm som står rätt upp så jag slipper böja mig.

7 Comments:

Blogger Drysen said...

Kom du inte upp sen?

http://drysen.blogspot.com I'm back.

25 oktober, 2007 22:30  
Blogger Unknown said...

Eh, kanske dags för Glucosamin eller Litozin så att lederna mjukas upp lite? Eller varför inte ett pass nakenyoga? Det verkar ju vara senaste innegrejen för män!

:-)

26 oktober, 2007 10:18  
Blogger Rex said...

Drysen: Jo jag kom upp men jag såg gammal ut.
Åsa: De där gotländska orden förstod jag icke, nakenyoga funkar inte jag bara trampar på den hela tiden.

26 oktober, 2007 12:15  
Anonymous Anonym said...

Du kanske kan ha den i en kasse?

(Anonym, fast det är ju jag fattar du väl, men jag skriver inte om sånt)

26 oktober, 2007 13:17  
Blogger Elin i Björken said...

Ännu ett bevis på att ungdomar inte har respekt för äldre! ;o)

Unga tjejer borde väl göra vad som helst för att hjälpa en äldre herre som Ni när Ni behöver hjälp?!

27 oktober, 2007 07:53  
Blogger Rex said...

Tack fru Elin för att ni niar mig & inte duar mig. Respekt!

27 oktober, 2007 12:15  
Blogger Unknown said...

Bäste Herr Rex, har ni fastnat i Facebook eller haver ni tappat ännu en kiwi? Eller varför händer det inget här?

30 oktober, 2007 22:56  

Skicka en kommentar

<< Home