onsdag, september 05, 2007

Kul händelse i tunnelbanan

Min tillvaro puttrar på i sin tråkiga lunk.
Men idag hände något lustigt som jag fortfarande skrattar åt.
Precis innan tunnelbanetåget nådde "Medborgarplatsen" sa den automatiska rösten
"Nästa Hötorget!" i högtalaren.
Självklart trodde jag att ålderdemensen slagit till med tanke på min aktningsvärda ålder, men det var nog bara något tekniskt fel för nästa station var "Medborgarplatsen" och inget annat.
Vilken lustig dag det blev. Undrar vad som kommer att hända när jag åker hem?

3 Comments:

Blogger Pia-Pralin said...

hehe.. jag åkte hela vägen från Gullmarsplan till Odenplan, men rösten i vagnen sa alla stationer fel, de hade vänt på "bandet" tror jag för enligt rösten borde jag varit i Hässelby.... Tunnelbaneföraren kunde nog inte svenska...

05 september, 2007 20:56  
Blogger Unknown said...

Ni skulle kunna låna guide-bandet från blågula turisttåget i Visby om ni vill ha riktigt roligt i tunnelbanan! :-)

06 september, 2007 22:13  
Anonymous Anonym said...

Torr humor när den är som bäst! Tack ska du ha Rex! :-)

09 september, 2007 17:34  

Skicka en kommentar

<< Home