torsdag, augusti 16, 2007

Toasits

En av de saker som irriterar människor när man besöker dem är att man inte fäller upp ringen när man gör sina behov, samt att man inte fäller ner den efter avslutat ärende.
När man är gäst hos andra gäller det att eliminera alla misstankar om att man är den person som aldrig fäller ned ringen igen.
Så jag har min egen metod.
Efter att jag är klar med mitt ärende oavsett tid på dygnet tar jag ett stadigt grepp om toasitsens lock & ring & slår sedan ned den med ordentlig kraft.
Resultatet blir att samtliga hör att jag fäller ned ringen samt spolar.
En metod som varmt rekommenderas, man slipper de irriterat misstänksamma blickarna på sig om man möjligtvis är en slarver, hur jag ska tolka de andra blickarna jag får vet jag inte riktigt.

5 Comments:

Blogger Rollx said...

Rex varför inte sadla om, och bli en uppfinnare ?

Snickra ihop en anordning som gör att man inte kan spola, förränn man har fällt ner toasitsen.

Du kanske kan rädda många förhållanden. Genom denna innovation.

16 augusti, 2007 19:51  
Blogger hugan said...

ah! DU är en sån som väcker heeeela huset mitt i natten!

16 augusti, 2007 19:57  
Blogger A said...

Jag skulle irritera mig ännu mer på den som inte fäller upp locket.

17 augusti, 2007 01:29  
Blogger Rex said...

Rollx: Jag har kopplat in ledningar från golvvärmen som ger en rejäl känga om man inte fäller upp sitsen när man gör sina behov.
Fr Huga: Ingen aning? Ingen har sagt nåt!
Annelie: Det är helt klart irriterande.

17 augusti, 2007 10:20  
Anonymous Anonym said...

"Dasslocksrumba" miss i nassen är inte att föredra, det är nog så du ska tyda blickarna du inte förstår dig på...?!

17 augusti, 2007 11:07  

Skicka en kommentar

<< Home