tisdag, augusti 21, 2007

Tips till ICA & COOP m.fl

Hej alla affärer, jag tänkte ge er ett litet tips om ni planerar att inreda någon av era butiker framöver.
Bygg inga gångar som är bredare än 70cm.
Det är nämligen så stort synfält jag har när jag kliver in i era jättebutiker.
Att kliva in bland alla barnfamiljer & kvinnor som drar runt vagnarna med en fullvuxen karl som krampaktigt håller fast vid kundvagnen med något plågat i blicken, är totalpanik i megaformat.
Dessutom kan ni skippa alla olika märken & varianter på rökt skinka.
Jag köpte nämligen fel märke sist jag handlade, det var inte uppskattat därhemma.
Jag lyckades dock att handla rätt tjocklek-tunna skivor, alltid något.
Det spelar ingen roll hur noga jag förbereder mig innan jag går in i butiken.
Även med 5 snabba starköl innanför västen innan man kliver in med inköpslistan i handen så lyckas jag ändå att glömma något som stod på listan eller köpa fel fabrikat eller variant av något.
Sen att 70cm är lite smalt för min kropp är en annan historia.