torsdag, juni 28, 2007

Människans utveckling

Varje dag samma sak. Laga mat, äta den och diska all disk. Dag ut och dag in, år efter år.
Har verkligen inte människan utvecklats mer?
Det borde väl gå att få näring trådlöst? Via en Bluetoothpryl, eller WiFi?
Antingen operarar man in det när barnet föds, eller så får man göra ett tillägg vid tillverkningen.
Egentligen tror jag att det redan finns och har funnits länge, men tillverkarna av hushållsgeråd och diskmedel och diskmaskiner har stoppat det med en hord av skickliga lobbyister.
Kom ihåg var ni läste det först.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag tänker mig ett typ instick i nacken, precis som när man laddar mobilen, så snackar vi typ USButtag bakom örat eller nåt. Kanske är en leverfläck som i "alien" ett smart coverdrag också?
[BTW älskar din blog sen ett tag tillbaka, självklart har du länk hos mig också! ;)]

28 juni, 2007 16:56  
Blogger Unknown said...

Ja ja, det finns redan och det heter qigong. Man bara tränar intensivt så kan man ta in all livsenergi från luften. Man behöver nog knappast sova då heller.

Jag läste en bok där de beskrev hur man successivt skulle gå över till att bli vegetarian, sen fruktarian, sen bara äta frukt som träden bjöd på = fallfrukt, sen bara dricka vatten och sen, i det ultimata stadiet, helt enkelt bara absobera näring från luften. Skitsmart och trådlöst!

28 juni, 2007 16:57  
Anonymous Anonym said...

Var det så här livet skulle bli??? Tydlgen för det är bara disk, laga mat, städa, tvätta och annat trist elände. Hade inte en tanke på att det skulle bli så här när jag var 20 bast. Och de där pillren eller annat som kan underlätta tristessen få vi nog se oss om i stjärnorna efter.
Ha det!

28 juni, 2007 17:06  
Blogger zanza67 said...

Fast maten kläms ju ut via kabel ...och det är väl ganska modernt...:/...ursäkta kunde inte låta bli...

28 juni, 2007 22:21  
Blogger Unknown said...

Zanza... good point!

29 juni, 2007 18:38  

Skicka en kommentar

<< Home